Jump to content

Eberspächer stopper etter ca.15 min.

Vision50

Recommended Posts

Har en 2008 Ebersprächer D5 som da stopper opp etter ca.15min.

Glødeplugg og glødegitter ble byttet i okt/nov 2013. Har skrudd ut plugg nå og kunne ikke finne mye sot. Børstet det lille som var med tannbørste.

Har ikke byttet dieselfilter, men konstaterte i dag at det var noe groms i det, men ikke mye. Har digitalmodulator 801, og fant ingen feilkoder på den. Etter bruk har den bestandig fått kjølt seg ned, før jeg kuttet strømmen.

Under testkjøring i dag la jeg merke til at dieselpumpa sluttet å fungere (tikke) ca. 1min før varmeren stoppet opp. Varmeren står plassert bakerst i "teknisk" rom bak lugarene på min Bavaria, og har godt med luft rundt seg. Sist service ble tatt høsten 2011 av forrige eier. Hva som innebar i den servicen er ukjent.

Før jeg eventuelt leverer den inn, ønsker jeg å høre her om noen av dere har vært borte samme problemet, og om det er noe man kan fikse selv.

På forhånd takk.

Redigert av Vision50 (see edit history)

Rart at det ikke kommer feilkoder, men det kan være overoppheting. Enten at varmeren ikke greier å kvitte seg med varmen eller at innsygungsluften blir for varm. Åpne alle spjell og sjekk for innsnevringer eller skarpe bøy på varmluftslangene. Prøv å ta av slange på friskluftsrilførselen om slikt er montert.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hei, eg hadde same problemet med min D4, den starta opp og slutta å virka etter ca 10 min.

Eg satte ein fagmann på saka, og han fann ut at varmaren fekk for lite volt, målte 1 volt i høve til optimale 12, det fiksa han

på finurleg vis, og varmaren har sidan fungert optimalt, godt mogleg det er det same problemet som gjeld for deg.

Ellers råda han meg til å la varmaren gå på full guff for å brenna reint, kanskje ikkje optimalt for nattvarme, men då skal du

la den brenna for fullt eit kvarter på morgonkvisten, og ellers, før du slår den av.

Håpar dette var til hjelp

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...