Vision50 Startet 13.April.2014 Del på Facebook Startet 13.April.2014 (redigert) Har en 2008 Ebersprächer D5 som da stopper opp etter ca.15min. Glødeplugg og glødegitter ble byttet i okt/nov 2013. Har skrudd ut plugg nå og kunne ikke finne mye sot. Børstet det lille som var med tannbørste. Har ikke byttet dieselfilter, men konstaterte i dag at det var noe groms i det, men ikke mye. Har digitalmodulator 801, og fant ingen feilkoder på den. Etter bruk har den bestandig fått kjølt seg ned, før jeg kuttet strømmen. Under testkjøring i dag la jeg merke til at dieselpumpa sluttet å fungere (tikke) ca. 1min før varmeren stoppet opp. Varmeren står plassert bakerst i "teknisk" rom bak lugarene på min Bavaria, og har godt med luft rundt seg. Sist service ble tatt høsten 2011 av forrige eier. Hva som innebar i den servicen er ukjent. Før jeg eventuelt leverer den inn, ønsker jeg å høre her om noen av dere har vært borte samme problemet, og om det er noe man kan fikse selv. På forhånd takk. Redigert 13.April.2014 av Vision50 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Rart at det ikke kommer feilkoder, men det kan være overoppheting. Enten at varmeren ikke greier å kvitte seg med varmen eller at innsygungsluften blir for varm. Åpne alle spjell og sjekk for innsnevringer eller skarpe bøy på varmluftslangene. Prøv å ta av slange på friskluftsrilførselen om slikt er montert. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Filter ligger mellom tank og pumpe? Eg ville begynt med å bytte det, og gjort rein sil inni pumpa der tanken er koblet til. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
luka Svart 13.April.2014 Del på Facebook Svart 13.April.2014 Hei, eg hadde same problemet med min D4, den starta opp og slutta å virka etter ca 10 min. Eg satte ein fagmann på saka, og han fann ut at varmaren fekk for lite volt, målte 1 volt i høve til optimale 12, det fiksa han på finurleg vis, og varmaren har sidan fungert optimalt, godt mogleg det er det same problemet som gjeld for deg. Ellers råda han meg til å la varmaren gå på full guff for å brenna reint, kanskje ikkje optimalt for nattvarme, men då skal du la den brenna for fullt eit kvarter på morgonkvisten, og ellers, før du slår den av. Håpar dette var til hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Vision50 Svart 13.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2014 Filteret ligger mellom tanken og pumpa ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.