NOR15186 Startet 13.April.2014 Link til dette innlegget Startet 13.April.2014 Hei Hadde tenkt å montere en gassfjær i min Seldén rodkick type 30, men har ikke lyst til å betale formue for den. Leste at det er mulig å benytte standard gassfjærer dersom en kjenner størrelsene (slaglengde, total lengde og dimensjon). Styrken skal være 2500 N. Er det noen som har prøvd dette og kjenner de riktige dimensjonene?? Tror dette er "originalen": http://www.seldenmast.com/products/rigid_vangs_-_rodkickers/spare_gas_springs.html?id=5003&item=308-072 Mvh. Chanel Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Jeg betalte 1600 for min, og min bruker den samme gassfjæren som det du skal ha (jeg har en 10 tror jeg) Hvor mye rimeligere er det mulig å få den? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
NOR15186 Svart 13.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 Hvis informasjon jeg fant på et canadisk forum stemmer (http://forums.catalina.sailboatowners.com/showthread.php?t=153323) kan en standardfjær fra fjaer.net benyttes. Prisen er: Det er verdt å ta med seg, synes jeg. Mvh. Chanel Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 13.April.2014 Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 (redigert) Ja, det var jo en betydelig rabatt! Håper noen har erfaring eller at du tester og legger ut. Kjekt å vite om! Mulig jeg har pakken i båten etter jeg kjøpte. Kan sjekke på onsdag når jeg skal ut. Redigert 13.April.2014 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
NOR15186 Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Jeg kjøpte fjæren fra fjaer.net, den kostet litt over 500 inkl. transport (tre dager fra Danmark), mva kommer i tillegg. Monterte den i kveld, den passet perfekt, brukte rundt 15 minutter på jobben :-) Chanel Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Flott, godt å vite! Kjekt at man kan spare tre gangen på noe utstyr!!! Godt Jobbet Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.