thomas73 Startet 13.April.2014 Link til dette innlegget Startet 13.April.2014 (redigert) Hei hei Godt(båt)folk:-) Når jeg setter bryteren på start(har 1, 2, both + off), så bare slår starteren! Har 3 stk. batterier 65a på startbanken og har kobblet baugvispen og ankervinsjen på denne. Men, vrir jeg hovedbryteren på "both"(1+2) går starteren med en gang og starter momentant:-) Har sjekket at jordingen er inntakt(tror jeg). Satte - rett på motoren! Hva er feil, tror dere? Batteriene er fulle!! Mvh Thomas;-) Redigert 13.April.2014 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 13.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2014 (redigert) Dette er batterier som har vært backup-batterier på Statetisksentralbyrå(som skal skiftes hvert andre år!) Brukte det ene batteriet til å starte bilen da jeg gikk tom en gang. Så det gikk fint!(Tenkte på cca....!) Thomas Redigert 13.April.2014 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Bortimot umulig å anslå nøyaktig. Det kan være kabelbrudd eller dårlig kontakt. Det kan være batterifeil. Men mest sansynlig , dersom startmotor virka fint med forrige batteripakke, så er det koblingsfeil. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Christensen Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Siden den starter fint med begge bankene inne, så ville jeg sjekka tilkoblingene på alle batterier, en annen mulighet kan være batterivenderen. Siden den starter med alt innkoblet, så er det sannsynlig at det er ok ut til starteren! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
thomas73 Svart 14.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Tar en ekstra sjekk i påsken når vi drar nedover:-) Kommer tilbake ang. dette....! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Jeg hadde samme problem, og byttet batteri da jeg trodde det var problemet. Feilen viste seg å være dårlig kontakt i hovedbryteren..... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
thomas73 Svart 14.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 OK! Håper det er grunnen her og.....:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.