Jump to content

Slanger til septik

whatever

Recommended Posts

Jeg har kanskje kjøpt*) en ny septikslange fra seatronic i dag, 160 kroner pr meter koster den der, det er vel relativt billig? (ser at slangene fra Biltema er dyrere). Dette er slangen til dekksgjennomføringen, jeg pleier jo normalt å skylle vel etter tømming, men noe lukt blir det jo uansett, vi har hatt luktproblemer i skapene den går igjennom (og dette er kjøkkenavdelingen, lite hyggelig med kloakkstank når man lager mat og skal ha tak i en kasserolle). Den forrige slangen var av gjennomsiktig plast, neppe beregnet for septik, og i tillegg var det en liten "bukt" på slangen slik at det ble stående septik (evt skyllevann) der etter tømming.

Problemet mitt nå er at den gamle slangen var tynnere, nå får jeg omtrent samme ytre diameter på slangen, men mindre indre diameter (sugerør bør etter min mening ikke være for tykke, jeg har kvernpumpe, og det er mange skott slangen skal igjennom, jeg ønsker ikke å måtte utvide hullene). Jeg får åpenbart et problem med å koble dette sammen med de rørstussene som står. Hvor får man tak i overganger?

*) dvs, jeg har bedt noen til å kjøre opp til seatronic og kjøpe en slik slange for meg, så jeg antar at jeg nå eier en ny septikslange

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...