Jump to content

Så har også vi hatt uvedkommende i båten!

Lars H.

Recommended Posts

Klar for påskehelg i båten, oppdaget jeg at det hadde vært uvedkommende i båten. Inngangen var åpen og blafret i vinden.

Bilde fra innsiden.

bilde

Vel inne så jeg dette. Fra taukveilen inne var det knyttet en tau til håndtaket til salongen der TV, VHF og ellers alt av verdi er innelåst. Men døren var ikke åpnet.

bilde

Og så var det døren til akterkabinen. Der var håndtaket til døren borte, men plassert pent på bordet. Og der fant jeg også min sveitserkniv som lå i en kurv på bordet.

bilde

Men altså, ingen har vært inne i hverken akterkabinen eller salongen og ingenting er stjålet eller herpet til bortsett fra låsen til akterkabinen. kan de ha blitt overrasket og flyktet?

Nå er vi jo på vei til en ukes påsketur, så da var problemet å komme seg inn i akterkabinen der vi skal sove og der dyner og puter er. Så dermed satte innbruddstyven Lars i gang og pellet opp låsen, og dermed var døren åpen.

Men dette er merkelig. Håndtaket som var brutt løs fra den ene døren lå pent på bordet. Og en viktig del fra låsen, en 5cm lang firkantstang fant jeg i rotekurven på bordet!

bilde

Men for å oppsummere det hele: Ingenting stjålet og det eneste ødelgt er en dørlås som jeg skal fikse i morgen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Veldig leit og frekt. Det er så synd at en ikke kan ha ting i fred.

Etter episoden på Sjølyst tidligere i vinter (der jeg ikke har båten), så fikk jeg vinteropplagsgutta til å innstallere en alarm i båten før sesongstart. Det er bare en vanlig bilalarm fra Defa, og den er uten varsling til noen. Bare en bråkete alarm som jeg tipper vil føre til at havnevakten dukker opp.

Uansett - fint at du ikke fikk oppleve store konsekvenser og at du får fikset skaden greit :smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Tullinger på jakt etter drikkevarer. Vil tro de ble overasket. Godt det ikke var gjort mere hærverk.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Alarm? Jo da, hadde de kommet seg inn i salongen eller forsøkt å starte motoren, skal jeg si at det hadde ult fælt! Selv ble jeg så forfjumpet at jeg glemte å slå av alarmen da jeg låste meg inn at alarmhornet startet! Jeg fikk det ganske travelt med å få stoppet fandenskapet da ja!

Men nå går vi til køys, og kommer det noen ombord i natt, skal de få å gjøre med en 70 år gammel kall som skal forsvare kone og hund. natti natti.

Men det jeg grubler på, er hvorfor den firkantpinnen som går mellom håndtaket på innsiden og utsiden av låsen mellom håndtakene var å finne pent oppe i roteesken på bordet? Og selve håndtaket lå også på bordet!

bilde

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kjedelig med uønsket besøk Lars H, men godt det ikke var herpet eller stjålet noe.

Noen folk skjønner ikke forskjell på sitt og ditt!

Hmmm. Båten min ligger 50 meter fra din. Nå fikk jeg dårlig følelse. Var der i går, og skal dit i morgen igjen.

Håper de ikke har vært på raid rundt i havna!

Mvh. SAP

Slapp bare av, Sonskilen er de aller minst besøkte havnene i fjorden av disse "folkene"!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Men det jeg grubler på, er hvorfor den firkantpinnen som går mellom håndtaket på innsiden og utsiden av låsen mellom håndtakene var å finne pent oppe i roteesken på bordet? Og selve håndtaket lå også på bordet!

bilde

Lars H.

Hei

Kjedelig med uønsket besøk ombord.

Kan det tenkes at vedkommne har " mistet" eller forlagt denne firkant delen til låsen, og gitt opp ?

larss

Det var i det minste noen ryddige kjeltringer som var på besøk!

Hadde besøk i en skjærgårdsjeep for noen år siden, men de bare rota rundt. Fant sikkert ikke nøkkelen de leta etter.

Godt påsketuren ikke ble ødelagt.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg har fått GH'n min som ligger i utfar...inndrat.. oppi båten lå der en sparkesykkel! :) desverre også noe celcoatskade i baugen, De så vell fort att bensintanken ikke var i båten. ro var vell ikke et alternativ. Etter att holmen jeg bor på vart invadert av 500 østauropeiske verftsarbeidere.. så er ikke noe løst trygt lenger..

Jeg driver malerbutikk, og har hatt uønsket besøk 2 ganger. Den ene gangen knuste de ett vindu, og stjal noen hundrelapper. Den andre gangen skar de seg gjennom taket med skjærebrenner,ødela belegg, tak innvendig, safe mm, og forvoldet skade for titusenvis, med ett utbytte på ca. 1500,- Utrolig irriterende, og dårlig timesbetaling for kjeltringene. Politiet mente det var bander fra tidligere østeuropa. Mange hyggelige mennesker der, men mafiaen bør vi styre unna. Tenk på det før du kjøper sigaretter eller sprit med polske bokstaver. Har en anelse om hvor pengene ender opp.

Gudskjelov at det ikke var idioter som ville gjøre hærverk i noen av tilfellene. Går an å gjøre mye faenskap i en malerbutikk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...