freds123 Startet 15.April.2014 Link til dette innlegget Startet 15.April.2014 Hei. Endelig er det sikkelig vår her på sørlandet! Har så smått kommet igang med vårpussen på vår gamle Nordan summerfamily -84 Noen her som kjenner godt til vp tamd40a ? Har ikke starte opp ennå, men ifjor så var denne ganske tungstarta. Det vil si, jeg måtte kinne den ganske lenge før den hosta og herka og starta til slutt.. Når motoren er blitt varm og jeg prøver å starte den igjen en stund seinere, altså ikke kaldstart, starter den veldig greit.. Fikk installert ny startmotor ifjor. Noen tips på hva dette skyldes ? Glødeplugger ? Dieseldyr ? osv.. Hvis glødeplugger, hvor sitter disse på denne motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Den har glødeplugger, ja, og den krever ganske mye gløding, ca. 35-45 sekunder. Glødepluggene sitter på venstre side av toppen, sett bakfra. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Meiner det er glødeplugger på denne.Det er ein fordel å skifte alle 6 samtidig.Dei er montert i toppen på bb side.Dette er ein forkammer motor,og trenger gløding for å starte lett Sitér dette innlegget Link to post
freds123 Svart 15.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 OK takker for svar :) Leste et sted at når man bytter diesel filter så må man lufte motoren ? Er det nødvendig ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Om det er filteret på motoren du mener, så ja, da må du lufte. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Du må lufte frem til filteret. Er du heldig holder det, hvis ikke kan det hende du må lufte videre til dysene Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Jeg vil anbefale deg å lufte helt til dysene. Det er så fort gjort. Det er så vanskelig å forsikre seg om at det ikke er luft fra filteret og opp til dysene, og jobben med å lufte en og en dyse tar mye lenger til og ekstra slitasje på starter og batteri. Fort gjort å skru av mutrene på dysene (13 og 17-nøkkel, mener jeg..) ..kjør starter til det støtes diesel ut av alle, skru igjen, og..fyr ! Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Det lønner seg å bytte forfilteret først, og så kjøre motoren så du får lufta helt ut av det. Deretter tar du filteret på motoren. Har du en dieselskvett du kan fylle opp filteret med før du skrur det på, så kan det godt hende at du slipper å lufte. Det sitter en liten pumpehendel på matepumpa ved siden av filteret. Hvis det virker som det er stor dødgang på den, så tørn motoren med et lite klikk på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.