sunnmøre Startet 15.April.2014 Link til dette innlegget Startet 15.April.2014 Program om favorittbutikken min i Ålesund. Er de i byen, så ta ein tur innom. Alltid god service og ein morosam historie på kjøpet:-) http://www.nrk.no/mr/glimt-av-norge_-skipshandelen-1.11669491 Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Det er så flott at norge har denne butikken, dere fra ålesund må handle der. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 (redigert) Må vi? hva skal vel f.eks eg med en masse messingskrammel? Ålesund sentrum er såpass utilgjengelig at det blir en forferdelig omvei og møding å komme seg dit. Og nå når Ålesund kommune prøver innføre bompenger så blir det kroken på døra for heile byen. Så sånn sett passer den bra inn med sitt museumspreg Redigert 15.April.2014 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Takker Plutonium for en fantastisk fin Ålesunds-reklame. Du får virkelig båtfolket til å glede seg over å besøke denne vakre byen Butikken til Eidsvik-familien er verdt et besøk, de er en av de få skipshandlerne av gamle sorten som fremdeles er oppegående. De er også Watski-forhandlere og kan skaffe det meste. Atmosfæren er magisk, Arne er et ikon for byen, og jeg glemmer aldri butikkene som levde av båtfolket i "gamle" dager i sentrum. Det var Eidsvik, Spjelkavik på motsatt hjørne i samme gate, Dyrkorn i Ålesundet (der hvor RS er nå), Koppernæs i Kongensgate...., for å nevne noen. Benytter anledningen til å ønske båtfolket velkommen til sommeren og til et opphold under årets Båtfestival: http://www.batfestivalen.no/underholdning.html Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Bearded Beast Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Ja sjøveien er åleby fortsatt tilgjengelig for båtfolket, hvem nå det er, som også forsåvidt vil kunne nyte godt av ålesundshandelens død. Men hvem tar vel båten på handletur? Men som sagt, slik du beskriver det også så er det museumsbesøk meir enn handletur. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Denne butikken ligger rett bort i gata for der jeg bor. En hyggelig butikk, rett og slett. Ja, den er av museal karakter og sjel, men de har mye der og vel verdt et besøk. Synes butikken har sin rette plass i sentrum i en by som har hatt en historie med sjøfart og fiske. Butikken fører kvalitetsprodukter. Plutonium kommentar forbigår jeg i stillhet. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 16.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Er alltid i Brusundet nokre gongar i løpet av sesongen. Då blir alltid Eidsvik besøkt. Om det ikkje er så store handelen, så er det hyggelig å slå av ein prat med Arve. Kontoret hans er ein opplevelse i seg sjølv! Elles er Ålesund ein flott by å besøke med båt, men eg må innrømme at eg prøver å unngå dei mest populære helgene. Plutonium sin kommentar blir heller ikkje her kommentert. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Må vi? hva skal vel f.eks eg med en masse messingskrammel? Ålesund sentrum er såpass utilgjengelig at det blir en forferdelig omvei og møding å komme seg dit. Og nå når Ålesund kommune prøver innføre bompenger så blir det kroken på døra for heile byen. Så sånn sett passer den bra inn med sitt museumsp Noe av det mest respektøse jeg har lest her inne. Her er det en kar som er over 80år som fremdeles er i jobb for å kunne gi service til yrkesfiskere og båtfolk. Så kommer du med noe sånt? Hvem pokker er du som opphøyer deg over andre på den måten? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Hvem pokker er du og hva i svarte er det du har lest for noe og øser deg opp etter? Har du noe du ville ha sagt så er det bare å komme. Denne butikken er og blir et museum på godt og vondt. Hva er det folk alltid spør om også her på forumet ?. Jo det er hvor kan jeg få X produkt billigst mulig. Ting skal være billig billig og helst kjøpt fra utlandet for å spare enda noen kroner. Så bare knip igjen kjeften og åpne ørene littegrann og sett de små grå i aksjon så vil du forstå at denne type butikker er bare for turister og pensjonister ute etter en prat. Et artig innslag i bybildet men som ingen kjøper noe av. Ei heller fiskeflåten lenger. Så MÅ vi egentlig handle der? spesielt siden beliggenheten er totalt håpløs for den som kommer med bil. Det er vanligvis når noe er rimelig med stort utvalg man får anbefaling om at man må handle, ikkje når man kan få en messinglampe til 5000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Du tar ikke poenget eller hva? Du får bruke litt tid på det, så kanskje (lite trolig) du skjønner tegninga... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Eg kan ikkje sjå du har noe poeng i det heile tatt. Alt eg har hørt fra deg er sutring. Men kansje det blir bedre om du varmer deg noe melk og legger deg under kosepleddet ditt Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Var der seinast i går, einaste plassen i heile ålesund som fremdeles har gammeldagse lanterne pærer igjen jo Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Zitt Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Det kan ikke stemme at du har handlet der, Furu, for nå har Plutonium talt! Et artig innslag i bybildet men som ingen kjøper noe av. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 ja det er merkelige greier det der. når Pluto sier noe har han talt mens når andre sier noe er det en meningsytring. Ja nei for all del, blir nok rikeslig med cash i kassa av et par lyspærer. Også kan det jo hende at lyspæremannen også faktisk bor i nærheten Sitér dette innlegget Link to post
tor_ef Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 (redigert) Likte butikken jeg. Jeg har alltid hatt det fint i Ålesund og nå fikk jeg lyst til å legge kursen dit i løpet av sommeren. Redigert 16.April.2014 av tor_ef (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Hvorfor er Plutonium sine innlegg nesten uten untak alltid preget av negativitet? Lurte bare ????? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Det var et meget ledende spørsmål og er avvist Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Syntes plutonium sine innlegg er morsomme, han treffer spikeren på hode noen ganger, mente ikke at alle MÅ kjøpe noe der, men litt av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Nå har jeg sett på, og koselig program synes jeg det var, og fin Ålesunds reklame, hadde sikkert stupt inn der og funnet noe fint, sånne butikker er noe for seg selv :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 16.April.2014 Link til dette innlegget Svart 16.April.2014 Plutonium har et poeng, i dag er alle opptatt av pris, handler der det er billigst, gjerne på nett og fra andre land. Å ta vare på lokale butikker/forhandlere er egentlig et lokalt ansvar, bruker du og jeg ikke pengene lokalt blir slike butikker borte. Da står vi med skjegget i postkassen når vi trenger noe kjapt over disk... Håper denne butikken klarer seg, hadde den vært i mitt nærmiljø ville jeg handlet der :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
haugi Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Har også lurt på hvorfor alt absolutt må være så billig. Trenger jeg noe så kjøper jeg det der jeg finner det, om det koster noen hundre mer enn på ebay så gjør det meg ingenting. Jeg får det jeg vil ha der og da. Har sett eksempler på noen som har trålt nettet for ei luke som på den lokale sjappa koster 300 kr. Hvorfor ikke bare kjøpe den der da, istedenfor å bruke masse tid på nett og bestillinger for spare en 50 lapp som går opp i frakt og vel så det? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Utrolig flott program. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Inter 9000 Svart 17.April.2014 Link til dette innlegget Svart 17.April.2014 Utrolig flott program. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Vilma Benita Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Plutonium har et poeng, i dag er alle opptatt av pris, handler der det er billigst, gjerne på nett og fra andre land. Å ta vare på lokale butikker/forhandlere er egentlig et lokalt ansvar, bruker du og jeg ikke pengene lokalt blir slike butikker borte. Da står vi med skjegget i postkassen når vi trenger noe kjapt over disk... Håper denne butikken klarer seg, hadde den vært i mitt nærmiljø ville jeg handlet der :-) Nei, Plutonium har ikke noe poeng, han er bare ute etter å trolle. Og vi går jo i fella hver, gang, vi som bruker tid på å svare han. Du derimot, Bodehode, har et meget viktig poeng, nemlig at vi kan takke oss selv for at fagkunnskap og yrkesstolthet er stadig vanskeligere å oppdrive, og at vi er henvist til å forsøke å forklare en kunnskapsløs 17-åring på sommerjobb hvordan den lille nippelen i syrefast bobleplast med indre skru og slingrekjøl ser ut :) Det for være nok edder fra meg. Ønsker alle en trivelig påske her jeg sitter på hytta i Grebbestad og ser med lengsel ned på seilbåtene i havna. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.