Kenneth 81 Startet 16.April.2014 Del på Facebook Startet 16.April.2014 Ja, der fant jeg jaggu ennå en litt uvanlig båt på finn.no: m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=47810886&ref=favorites&searchclickthrough=true En dansk Apollo 32 med to Ford rekkeseksere på 150hk hver. Båten er i utgangspunktet både større enn det jeg egentlig har tenkt på og har omtrent dobbelt så mange motorer enn de andre båtene jeg har vurdert. Men den ser jo unektelig ikke dum ut. Romslig å fin i alle rom, og ikke minst ett digert pantry. Drift- og vedlikeholdsutgiftene går jo opp med 12 sylindre i kjelleren, men manøvrerbarheten blir jo bedre, og då er det jo litt sikkerhet i å ha to maskiner. Jeg skal se på en Tristan 870 i morgen. Apolloen er jo ikke helt ulik selv om layouten er ganske annerledes (soverom og inne-salobgen er i motsatt ende av båten og Apolloen har byssa inne mot ute på Tristan) Hva mener dere om denne båten? Er det verdt til sammen seks og en halv time i bil for å dra å se på den, eller bør jeg finne tilbake til bakkekontakten og heller konsentrere meg og Polar 770, Marex 770 etc? Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Roger og Olina Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Den var ikke dum nei... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Danskbygget solid båt. Skrogene ble også brukt til losbåter etc, så ingenting er underdimmensjonert der i gården. Det går faktisk endel av disse, også her i landet. Får ikke sett annnsen da linken ikke er klikkbar Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Kenneth 81 Svart 16.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2014 Det høres jo unektelig lovende ut sap_2000 Jeg plages litt med linker i tapatalk for tiden... Finnkode: 47810886 Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
sap_2000 Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Så den nå. Jeg har alltid likt disse båtene. Minner veldig om Danske Jupiter som var bygget over samme lest. Opphavet kjøpte en ny i '78. Fordelen er en litt større båt samt to motorer. Badelen er to gamle motorer om ting ryker. Hadde absolutt dratt og sett på denne, men sjekk og test alt teknisk meget nøye, gjerne sammen med en motormann før du handler. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Roger og Olina Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Ser ut som en knall båt og i og med at Losen har brukt disse tidligere, tyder jo på at de er sjøsterke. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Jeg hadde en slik i 3-4 år, og var veldig fornøyd med den. I min satt det 2 stk. VP motorer (TAMD30 110hk), og det var nok i en slik halvplaner. Veldig trygg god båt med en stor salong, stor bysse med masse skap-plass, og et meget romslig bad og stor dusj. I tillegg et lite bad med vask og toalett i akterkabinen. Hvis jeg skal kommentere noe som jeg oppfattet som negativt, så var det få sitteplasser ute i forhold til båtens størrelse. Det var også mye klatring for å komme ned på badeplattformen (som på de fleste båter med akterkabin), samt at det var tungvint å komme seg ned i motorrommet på grunn av mange luker og dobbelt gulv. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 16.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2014 Tusen takk for informasjonen folkens! Ja, uansett hva jeg kjøper av båt så skal den inspiseres nøye, helst sammen med noen som kan motoren(e) om jeg får tak i noen som vil hjelpe. Jeg ser hva du mener med tanke på motortilgang og lite sitteplasser ute Sea Ray Man. Uteplasen virker vel strengt tatt ikke så veldig mye mer romslig enn i en Saga 27. Mye plass inne da, men hvor ofte sitter man egentlig der? Men jeg tror definitivt vi skal ta å se på båten. Det blir litt lettere å danne seg inntrykk av hva man liker og ikke liker og hva som passer for vårt bruk når vi står oppi båten i stedet for å bare se på bilder. Disse Ford'ene er ganske solide steinknusere om jeg ikke tar helt feil, men hvordan er deletilgangen? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
evenR4u Svart 18.April.2014 Del på Facebook Svart 18.April.2014 Topp dansk kvalitetsbåt! Hvis dette eksemplaret er i grei stand teknisk og er hel og pen må 170.000 være veldig gunstig. Vi så på et par Apollo'er i 2009/2010, men syntes prisantydningene + 400.000 var for drøyt, så det ble ikke noe den gangen. Enig med en av kommentarene om litt for få plasser ute, men blir gjerne slik med akterkabin. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
ebonita Svart 18.April.2014 Del på Facebook Svart 18.April.2014 Apollo var ju ett varv med gott rykte och dom sålde nog ganska många båtar på sin tid. Hade själv ögonen på Apollo32 innan jag fastnade för en Nimbus 3000. Mitt minne är att den är rymlig och trevlig, men lite rundbottnad så den passar nog bäst i deplacementsfart. Good Luck! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.