asunde Startet 18.April.2014 Link til dette innlegget Startet 18.April.2014 Hei har en Mercruiser d-tronic 300 VM motor som jeg har overhalt. Bolter på veivstake på sylinder 6 knakk slik at veivstake slo hull i blokken. Og jeg vet med sikkerhet at motor ble kjørt en god stund med hull i blokken og selvfølgelig lite olje. Jeg har fått sydd blokken montert ny veiv, 2 nye sylindre og alle veivstaker er nye. Er nesten ferdig med å montere motor og skal montere vippetøyet når jeg oppdager at messingforingene på eksos løfterne er slitt. Den ene er ekstremt slitt. Så nå er jeg engstelig, hva kan årsaken være. Kan problemet være de hydrauliske løfterne, må jeg av igjen med toppene og skifte de? Jeg antar at vippetøyet har fått for lite olje gjennom støtstengene, men hva kan det skyldes; lavt oljetrykk grunnet lite olje, eller er dette langvarig slitasje. Noen som har gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 dersom motoren er kjørt med lite olje og dårlig oljetrykk er vell dette grunnen til at løfterene er slitt? oljen renner jo fra akslingen på vippetøyet til støtstengene... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.