Popeye70 Startet 18.April.2014 Link til dette innlegget Startet 18.April.2014 Har noen et tips til hvor jeg får kjøpt 4 hengelåser som opereres med samme nøkkel? Jeg trenger 4 hengelåser for å låse av de utvendige oppvevaringsrommene i båten, og i den forbindelse har jeg lett etter et sett med 4 hengelåser med én nøkkel. De bør vel helst være gummiert eller på andre måter "paddet" for å unngå at man skraper seg opp på dem når man går forbi. Jeg har funnet sett med 3 hengelåser, fra Abus, men ingen med 4 låser. Er det noen som har tips til hvor jeg kan lete? Gjerne nettbutikker. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Einsereier Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 http://www.esska.no.com/esska_no_s/Messing-Hengelas-40mm-Sett-4-stk-946110003101-23530.html Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Takk for tips. Du har ikke en link til noen med "gummiforing"? ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hulda Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Prøv 'vulketape', mulig Biltema eller Clas O. Sitér dette innlegget Link to post
Einsereier Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Krympeslange funker sikkert om så i 2 lag:) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Har du spurt hos den nærmeste Låssmed? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Popeye70 Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 (redigert) Problemet er at jeg ikke vet hvor nærmeste låsesmed befinner seg, Roger-jo. Vulketape eller plastidip kan nok fungere. Krympeslange mistenker jeg blir for svakt, uten at jeg har særlig erfaring... Redigert 18.April.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Eureka Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Legg en pølse med Sugru rundt låsen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 En velassortert jernvareforretning kan ordne det. Jeg kjøpte akkurat en haug med hengelåser med samme nøkkel. Riktignok på Åkrehamn Trålbøteri og det er vel noe langt unna. Prøv Tools kjeden. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Takk for tips så langt. Har testet BT, CO, Jernia og Maxbo uten hell. Finner 3-pack med polstring og 4-pack uten polstring. Vil helst ha 4-pack med ferdig polstring, men kan jo ordne amatør-polstring selv. Får Google litt og se hva jeg finner via nett, eller spørre om en velassortert jernvarehandel evt kan bestille inn til meg. Takk for forslag så langt. :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Herman Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 (redigert) Trygge rom på Sandvika Storsenter (i nærheten av XXL, mot Nesbru) der kan du kjøpe 400 like hengelåser hvis du skulle trenge det. Du bestiller bare så mange du trenger. Og hvis du angrter og vil ha noen ekstra om et år bestiller du bare flere av samme typen. Jeg tror også du kan få lik nøkkel, men forskjellig hengelås. De har sikkert gummierte varianter også. Redigert 18.April.2014 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Roger jo Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 (redigert) Problemet er at jeg ikke vet hvor nærmeste låsesmed befinner seg, Roger-jo. Vulketape eller plastidip kan nok fungere. Krympeslange mistenker jeg blir for svakt, uten at jeg har særlig erfaring... Låsesmed ca. her . krympestrømpe går bra. hengelås her https://www.google.no/search?q=hengel%C3%A5s&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SFlRU7OWGaii4gTt0ICYCg&ved=0CDgQsAQ&biw=1067&bih=514 Redigert 18.April.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hjeltefjord Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Biltema Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Ka med kodehengelåser der du kan velge koden selv? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Popeye70 Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Biltema Men har BT fire like med polstring? Med to små barn er polstring et poeng, for å unngå at de skraper opp beina før vi får låst opp når vi er på tur. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Ka med kodehengelåser der du kan velge koden selv? Kodelås er praktisk, men det blir vel dyrere? De minste med kodelås som jeg har sett virker ganske skranglete og slarkete. Ikke har de jeg har sett noen polstring heller. Nå er det ikke Fort Knox som skal sikres, men jeg liker å vite at låsen ikke kan åpnes med en skrutrekker og litt initiativ. På den andre side er det kanskje greit at den kan åpnes uten å ødelegge resten av båten... Må tenke litt, så får vi se. Et lite sidespor: Ett av rommene jeg vil låse er gassen, for å unngå tyveri og herverk. Men bør man egentlig låse gassen? Hva hvis det brenner ombord eller hos noen andre? Hva gjør dere? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.