Jump to content

Hvor kjøpe 4 hengelåser med samme nøkkel?

Popeye70

Recommended Posts

Har noen et tips til hvor jeg får kjøpt 4 hengelåser som opereres med samme nøkkel?

Jeg trenger 4 hengelåser for å låse av de utvendige oppvevaringsrommene i båten, og i den forbindelse har jeg lett etter et sett med 4 hengelåser med én nøkkel. De bør vel helst være gummiert eller på andre måter "paddet" for å unngå at man skraper seg opp på dem når man går forbi.

Jeg har funnet sett med 3 hengelåser, fra Abus, men ingen med 4 låser. Er det noen som har tips til hvor jeg kan lete? Gjerne nettbutikker.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Takk for tips så langt. Har testet BT, CO, Jernia og Maxbo uten hell. Finner 3-pack med polstring og 4-pack uten polstring. Vil helst ha 4-pack med ferdig polstring, men kan jo ordne amatør-polstring selv. Får Google litt og se hva jeg finner via nett, eller spørre om en velassortert jernvarehandel evt kan bestille inn til meg.

Takk for forslag så langt. :-)

Trygge rom på Sandvika Storsenter (i nærheten av XXL, mot Nesbru) der kan du kjøpe 400 like hengelåser hvis du skulle trenge det. Du bestiller bare så mange du trenger. Og hvis du angrter og vil ha noen ekstra om et år bestiller du bare flere av samme typen. Jeg tror også du kan få lik nøkkel, men forskjellig hengelås. De har sikkert gummierte varianter også.

Redigert av Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Problemet er at jeg ikke vet hvor nærmeste låsesmed befinner seg, Roger-jo. Vulketape eller plastidip kan nok fungere. Krympeslange mistenker jeg blir for svakt, uten at jeg har særlig erfaring...

Låsesmed ca. her . krympestrømpe går bra.

bilde

hengelås her

https://www.google.no/search?q=hengel%C3%A5s&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SFlRU7OWGaii4gTt0ICYCg&ved=0CDgQsAQ&biw=1067&bih=514

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Ka med kodehengelåser der du kan velge koden selv?

Kodelås er praktisk, men det blir vel dyrere?

De minste med kodelås som jeg har sett virker ganske skranglete og slarkete. Ikke har de jeg har sett noen polstring heller. Nå er det ikke Fort Knox som skal sikres, men jeg liker å vite at låsen ikke kan åpnes med en skrutrekker og litt initiativ. På den andre side er det kanskje greit at den kan åpnes uten å ødelegge resten av båten...

Må tenke litt, så får vi se.

Et lite sidespor: Ett av rommene jeg vil låse er gassen, for å unngå tyveri og herverk. Men bør man egentlig låse gassen? Hva hvis det brenner ombord eller hos noen andre? Hva gjør dere?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...