Fjordland Startet 18.April.2014 Link til dette innlegget Startet 18.April.2014 Har en 1996 DT90. Har lenge slitt med eletriskeproblemer med denne. Har nå fått motoren til å gå. Nå går motoren fint (kun kjørt i testtank), men eg har en nøtt og knekke. Som tidligere stopper den etter 15 sekunder. Alarmen piper hvert 5 sekund. Finner ingen ting i manualen om dette. MEN om eg kopler av en grå ledning i kontrolboksen, går den helt fint. -Denne ledningen er grå, kommer fra CDI uniten, den går innpå en splitter fra tenningslåsen og forsyner powertrim, turteller, og "buzzer" med strøm. -Fra tenningsløsens side skal denne grå gi batterispenning når tenning er på. -Det måles batterispenning fra den grå fra CDI når tenning er på.(koplet ifra tenningslås) -Turteller virker ikkje når grå fra CDI er frakoplet. Er det noen som har en DT90, som er villige til å kople vekk denne ledningen for å se hvilken funksjon som fjernes? Eg er fristet til å kjøre uten denne ledningen, da det virker som om motoren fungerer fint uten... Har dog ikke prøvd med belastning da båten er på land enda..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.