Jump to content

Den rare følelsen.

valvolainen

Recommended Posts

Har sovet dårlig inatt. Stod opp kl 06:00. Rastløs i sofaen nå.

Idag er nemlig dagen da båten skal settes ut.

En båt jeg aldri har sett på vannet.

En båt som jeg har laget mine første skroggjennomføringer i.

En båt jeg har lært meg hvordan kjølesløyfene på en motor ligger. (håper jeg).

En båt jeg håper flyter.

Når eg fikk sjøsatt min første båt, så var det før BP sitt inntog i livet mitt. Derfor var eg ikkje bekymret for gjennomføringer, kraner,fugemasser, kabelstørrelser, tæring, pest og linjeopretting.

Ja det følger helt klart med en del ekstra bekymringer med BP :giggle:

Og til valvolainen; Lykke til, det går nok som en drøm! :thumbsup:

Kan ikke stå med kamera med tampen i neven :nonod:

Fikk båten på vannet og jammen var ikke alle skroggjennomføringer tette som bare det.

Alle slanger var koblet riktig på motoren, så under prøveturen idag lå tempen stabilt på 90 grader. Gikk dog ikke over 2300 omdreininger, det er tross alt en aldrende dame på 44 år med likestrømsdynamo og manuell choke.

Går som en klokke forøvrig, hadde motoren igang fra 11:30 til 15:00 uten et feilslag. Det tar jeg som et positivt tegn for resten av sesongen.

Toalett og septik koblet i ettermiddag.

Jeg la ut bilde av en plugg som muligens skulle fylles med en sinkbit. Fikk tak i dette, men det var lite poeng i. Sannsynligvis evigheter siden det har vært sink der, fordi den messingskruen som jeg skrudde inn igjen bestod utelukkende av sprøtt kobber, så den røyk med en gang. Så nå sitter gjengepartiet fast i gjengepartiet, og jeg fant en gren som jeg spikket til og stappet inn. Dårlig sinkerstatning, men tett ble det. (for nå).

Imorgen blir det tur :thumbsup:

bilde

Da jeg fik min første " rigtige" båd - en Skilsø 33 - var jeg noget uerfaren. Den første nat efter jeg havde søsat den blev jeg i tvivl om søventilen til kølevandet skulle lukkes efter brugen eller godt måtte stå åben. Ude af stand til at sove ved tanken om at båden måske sank om natten måtte jeg stå på klokken halv tre, køre ned på havnen og lukke bundventilen. Og det var præ-BP!

Båt er godt. Vi gleder oss til sommeren.

Så var det bare å finne en kjøper til gamlebåten, en 23 fots åpen trebåt. Prøvd å gi den vekk til slekta men uten hell.

På en solskinnsdag er det lite som slår en åpen tresnekke i mine øyne, men den er kjip å reise på overnattingsturer med.

Imorgen blir det å finne en holme, vi er nye i østfolds skjærgård. Kan ikke reise for langt hjemmefra siden jeg har vakt i påsken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...