valvolainen Startet 19.April.2014 Del på Facebook Startet 19.April.2014 Har sovet dårlig inatt. Stod opp kl 06:00. Rastløs i sofaen nå. Idag er nemlig dagen da båten skal settes ut. En båt jeg aldri har sett på vannet. En båt som jeg har laget mine første skroggjennomføringer i. En båt jeg har lært meg hvordan kjølesløyfene på en motor ligger. (håper jeg). En båt jeg håper flyter. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Lykke til, men du, vent litt med å gå ombord! Krysser fingre og tær! Sitér dette innlegget Link to post
TomErik1972 Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Høres ut til å bli en fin dag! Her ligger det mange timer med godt arbeid så dette går bra. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Kjenner igjen den følelsen. Jeg var oppi min første båt mens den hang i stroppene, sjekket alle hulrom og alle tenkelige plasser før jeg turde slippe stroppene. Den fløt helt av seg selv. Husker at det tok litt tid for jeg kjente roen kom. Lykke til . Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Når eg fikk sjøsatt min første båt, så var det før BP sitt inntog i livet mitt. Derfor var eg ikkje bekymret for gjennomføringer, kraner,fugemasser, kabelstørrelser, tæring, pest og linjeopretting. Slapp av og nyt det. Bekymringene er stort sett sjølvpåførte :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Det er bare å gratulere og ønske til lykke med dagen! Dette blir bra og jeg er helt enig med Sæbø! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ashfirelate Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Når eg fikk sjøsatt min første båt, så var det før BP sitt inntog i livet mitt. Derfor var eg ikkje bekymret for gjennomføringer, kraner,fugemasser, kabelstørrelser, tæring, pest og linjeopretting. Ja det følger helt klart med en del ekstra bekymringer med BP Og til valvolainen; Lykke til, det går nok som en drøm! Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Lykke til med sjøsettingen,og legg ut bilder! Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
valvolainen Svart 19.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2014 Kan ikke stå med kamera med tampen i neven Fikk båten på vannet og jammen var ikke alle skroggjennomføringer tette som bare det. Alle slanger var koblet riktig på motoren, så under prøveturen idag lå tempen stabilt på 90 grader. Gikk dog ikke over 2300 omdreininger, det er tross alt en aldrende dame på 44 år med likestrømsdynamo og manuell choke. Går som en klokke forøvrig, hadde motoren igang fra 11:30 til 15:00 uten et feilslag. Det tar jeg som et positivt tegn for resten av sesongen. Toalett og septik koblet i ettermiddag. Jeg la ut bilde av en plugg som muligens skulle fylles med en sinkbit. Fikk tak i dette, men det var lite poeng i. Sannsynligvis evigheter siden det har vært sink der, fordi den messingskruen som jeg skrudde inn igjen bestod utelukkende av sprøtt kobber, så den røyk med en gang. Så nå sitter gjengepartiet fast i gjengepartiet, og jeg fant en gren som jeg spikket til og stappet inn. Dårlig sinkerstatning, men tett ble det. (for nå). Imorgen blir det tur Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Det var en ærverdig gamel dame! Er det ikke deilig med båt? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Da jeg fik min første " rigtige" båd - en Skilsø 33 - var jeg noget uerfaren. Den første nat efter jeg havde søsat den blev jeg i tvivl om søventilen til kølevandet skulle lukkes efter brugen eller godt måtte stå åben. Ude af stand til at sove ved tanken om at båden måske sank om natten måtte jeg stå på klokken halv tre, køre ned på havnen og lukke bundventilen. Og det var præ-BP! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Flott og ikke minst koselig båt du har, Valvolainen! Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 19.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2014 Båt er godt. Vi gleder oss til sommeren. Så var det bare å finne en kjøper til gamlebåten, en 23 fots åpen trebåt. Prøvd å gi den vekk til slekta men uten hell. På en solskinnsdag er det lite som slår en åpen tresnekke i mine øyne, men den er kjip å reise på overnattingsturer med. Imorgen blir det å finne en holme, vi er nye i østfolds skjærgård. Kan ikke reise for langt hjemmefra siden jeg har vakt i påsken. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Et smykke av en båt, gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 27.April.2014 Del på Facebook Svart 27.April.2014 Nydelig båt,gratulerer Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
biozide Svart 27.April.2014 Del på Facebook Svart 27.April.2014 Flott båt:) Grattis med sjøsetting!! Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 27.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2014 Da har vi fått brukt båten litt i helga også. Fy søren så fint vær det har vært. Fra moss i retning larkollen: Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.April.2014 Del på Facebook Svart 27.April.2014 Hvor har du hjemmehavn? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
valvolainen Svart 27.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2014 Hjemmehavn i krogstadfjorden i råde. Er jo en bensiner i denne båten, volvo b18. Forbruk de siste 40nm ligger på 1.1l/nm. da holder vi 6 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.April.2014 Del på Facebook Svart 27.April.2014 Holder til på Kambo selv. Har vært innom havna Di. En hyggelig plass synes jeg! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GunR Svart 27.April.2014 Del på Facebook Svart 27.April.2014 Swe herlig ut! Gratulere, og lykke til med sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.