Indre Svart 19.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Ja , synes det er viktig at det er rent og pent i motorrom. Motoren som skal på plass er mye mindre en den store Cumminsmotoren som var der i fra før. Fordel med litt plass når det skal serves og sjekkes. Får 35-40 cm fra motor til frontvegg. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Når først alt er lett tilgjengelig : du vil ikke montere en automatisk lensepumpe nedi der? Det vurderte jeg, men jeg hadde en diger Ford som gjorde ting litt trangt Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 19.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 (redigert) Jo, den ligger klar, monterer den når motoren er på plass. Redigert 19.April.2014 av Indre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 25.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Der ankom ny ferskvannspumpe fre junaiten(USA) Ut med den gamle og inn med den nye. Nytt sjøvannsinntak , og ikke mange dager før motoren er på plass i skipet, det gledes at nesten 1 år med jobb og venting snart er over :-) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Hei Dette vil bli en staselig skute med all denne jobben. Hva er det du pusset propellen med ? larss Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Kjøpte et sett med børster til og sette på boremaskinen på biltema, pussa av skjell og annet skit. Polerte deretter med en poleringsrondell som fulgte med i settet. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Polersett-10-deler-20878/ Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Ferskvannspumpe skiftet og motoren har fått litt lakk, der det var behov. Blir det oppholdsvær så løfter vi den ombord imorgen :-))) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Ser meget bra ut. Nå er jeg spent på hvordan dette kommer til å gå Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 29.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Der var motoren ombord. Er ikke ferdig justert på plass. Må tømme en dieseltank og få en lengre slange til den før vi får flyttet fram motore der den skal være. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Helt kremkake det der Indre Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Hva skjer med gumminsen, skal du selge den.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Indre Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Gumminsen er solgt, men har et strøkent ZF 63 2.0 gir til overs Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 I dag er begge dieseltankene tømt, var ca 60 liter i hver tank. Tittet nedi den ene tanken, det så bra ut ikke noe slim eller shit nedi der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Når blir det prøvetur da Indre? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Har du gjort noe med flapsene med tanke på at du setter inn en så kraftig motor? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Min erfaring med 150 hk var at flapsene ikke burde være helt nede, så jeg tro flapsbehovet avtar etterhvert som skuta kommer opp, frem til evt rulling på kjølen. Jeg hadde ikke problemer med det (16,5 knop/ tung motor 650 kg) Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Er litt jobb igjen før jeg setter ut, men i løpet av 14 dager skal mye være gjort. Blir og teste båten med de flapsene som er, før jeg tar stilling til modernisering. Samme gjelder propell. Det som jeg vet til nå som gjenstår av arbeid i motor rommet er: Forlengelse av dieselslange mellom tankene. Når det er gjort , skal motor flyttes bak 20 cm slik at jeg for koblet til cv ledd som står på akslingen. Og justere motor rett. Bytte + kabel til batteri, må ha en som er lengre. Tilpasse gass og gearwire. Nytt eksos opplegg fra motor til potte. Det er større dimensjon på eksosmanifoil enn potten. Mulig jeg bytter ende på potten hvis det er mulig. Må også skifte til større dimmensjon på saltvannsinntaket. Når det er gjort kan vi begynne og koble på plass instrumentene, og da begynner vi og nærme oss prøvetur :-)) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Vis du har orginal størrelse på flaps blir det ikke bra dem må forlenges min 100mm også i bredden , med den motoren kommer den garantert til å ri på kjølen fra 16-17 knop , du bør lage side stabilisering finner så kan du du lett masje opp mot 20 knop , min gjør 22,5 knop på max og masjer lett på 17-18 knop da har jeg 3500 omd max er 3900 på min motor, forlengelse av flaps gjorde jeg enkelt med å skru på ekstra plate 100mm lengere ut bak + 100mm i bredden det hjelper mye og stabiliserer båten ved større fart. Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Hvilken motor har du i din Windy 26 Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Veldig interessant med sidestabilisering, skal forske litt mere på det. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 1.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Har en 200 hk volvo penta tamd 41P , jeg har en link tidligere i innleggene dine Indre , jeg tror denne motoren du installerer er helt topp , gjør du noen endringer som jeg har gjort blir det veldig mye bedre , min båt var veldig ustødig/vinglete når farten passerte 15knop måtte ballansere skroget med roret hele tiden (gikk på kjølen), etter omgjøringen kjente jeg ikke igjen skroget , ble så mye bedre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2014 Takker for tipset, så bildene av det du har gjort, ikke umulig at jeg vil gjøre det samme :-) Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 2.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Fått tak i sjøvannsfilter Sitér dette innlegget Link to post
Indre Svart 11.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2014 Der var motor justert på plass i motorrommet og sjøvannsfilter og dieselfilter montert på plass. Neste oppgave: legge opp ny dieseltilførsel og montere eksos mellom motor og lydpotte. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 12.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2014 Blir jo rett og slett snadder dette... Spent på hvordan denne kommer til å gå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.