Jump to content

Hvor høyt trykk i ekspansjonstanken?

Julie III

Recommended Posts

En rask gjetting vil være max halvparten av normalt vanntrykk eller kanskje noe mindre.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

10psi/0.7bar høres fornuftig ut. Samtlige slike tanker jeg har kjøpt har jeg måttet slippe ut en del luft for at de skulle virke etter hensikten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Jeg ville nok lagt meg under. Du merker det bare på gangen på pumpen, at den går noen sekund etter at krana er stengt. Går pumpen VELDIG kort etter stengt kran er trykket i tanken enten for lavt (tanken står full med vann hele tiden) eller for høyt (tanken fylles ikke med vann i det hele tatt). Samme virkning blir det når du åpner kranen, starter pumpen med en gang er trykket i tanken feil (samme forklaring som over).

Normalt vil den holde trykket i MANGE år men merker en symptomer som nevnt over er det kanskje på tide å fylle litt, trykket øker i alle fall ikke med tiden...

• Barnevaksiner

Det er start trykket på pumpa som bestemmer ladetrykket i ekspansjonskaret. Ladetrykket skal være 10% under start trykket. Eks start trykk 0,8 bar = ladetrykket 0,7 bar.

Da får du størst virkningsgrad på tanken.

OBS: Når trykket sjekkes så vær sikker på at tanken er tom for vann, lett å få feil resultat med vann på.

Redigert av Olsen83 (see edit history)

Hvis du har ett gammelt kar ja Sail S, men alle båter jeg har sett hvor det er ekspansjonskar er det membran kar. Dvs at man har en gummipose inne i karet, den kjennes ut som blæra i en fotball. Siden det er denne man fyller luft i og den er tett kan karet egentlig monteres i alle vinkler man vil.

Er det kar uten membran må man ha ca 5x volumet på karet for og få samme effekten som ett med membran.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...