krisml Startet 20.April.2014 Link til dette innlegget Startet 20.April.2014 Jeg kjøpte en båt i høst med en Tohatsu M40C av ukjent årsmodell og tilstand. Jeg måtte bytte girolje flere ganger før det som kom ut tappepluggen så rimelig ok ut. Første gang var det nærmest gul gelé som knapt piplet ut. Jeg mistenkte pakning på tappeskruer og håpet det beste. Nå som våren er her og klargjøring er startet så ser jeg det drypper girolje ut propellaksel. Omtrent en dråpe i minuttet, så det er nok det varme været som har gjort oljen mer flytende for ellers hadde all oljen vært borte i løpet av vinteren med dette tempoet. Spørsmålet er: Jeg har skrudd bil men aldri båtmotor. En lekkasje her, er det tegn på f,eks en utett simmering eller pakning som kan byttes uten å demontere girhuset, eller er dette umulig å fikse uten å demontere hele stasen? Er det lager, pakning eller en simmering som er mulig synder her? Takker for alle innspill. Vedlagt bilde av hvor det lekker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.