Jump to content

Får ikkje tilta 290 aggregatet mitt.

baldrian

Recommended Posts

Har fleire ganger vore ute for at tiltinga på agregatet mitt ikkje funkar ,I dag var eg på sjøen og tllta det slik at det sto 5 på displayet.Då eg skulle ha det tilbake var det ikkje hjelp i å regulere det.Ville ikkje noken veg,og slik står det ennå.Meinar å ha lese at det hjelpe å slå av strømmen,men det verka iklkje heller.Noken som har tips?

Det sitter en sikring til tiltfunksjon, ved starteren av alle steder. Denne har en tendens til å bli irrete og til slutt spise opp seg selv. Dyr er denne sikringen med, og den er helstøpt inn i plast, så den er en unit som må byttes. I tillegg kan det være vanskelig å oppfatte at det er en sikring faktisk. De har på hver sin sesong gått sunn hos meg. Slet lenge før jeg fant ut at det skyldtes de første gangen. Slet også med å finne den, da den sitter helt ulogisk til. Kan være verdt å sjekke opp for deg. Sympton hos meg var at den virket litt av og til, inntil det ble helt dødt.

Det siste eg gjorde i går før eg forlot båten var å prøve å tilte,men det var heilt dødt.Då eg kom att i dag funka det.Pussigt.Har fått mange gode tips.Kobla fra relea som er kvdraiske,2,5x2,5x2.5 og som det står to bak ved pumpa og eit framme ved panelet.Spraya med crc kontaktspray og kobla tillatt.Då dt gjeld sikringen ved startaren fannt eg den ikkje.Hallar veldig til at det er den eller releet som står frammme i og med det er det samme feilen opp og ned.

Hei, du har sikring ser det ut som, se link

http://www.volvopentashop.com/RagnarRingstad/sv-SE/Details/PentaPartsCatalog/7738870_135B?path=MarineDieselEngines%2F7738870%2F7738870_30%2F7738870_135B

Part nr. 21 er sikringen. Som du ser sitter den på ledning til tiltsystemet. Hos meg er denne sikringen satt ved starter (henter konstant + fra starter). Jeg kan rote videre med sprengskissene ved anledning for å se om du kan se hvor på motor den sitter hos deg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...