Mastiff Startet 20.April.2014 Link til dette innlegget Startet 20.April.2014 Jeg har kjøpt et Lowrance 5-toms ekkolodd som jeg skal ha i en Quicksilver 505 Commander, men jeg finner ikke noe sted der den passer greit. De to beste plasseringene krever at jeg hever det rundt 5 cm fra nåværende nivå. Jeg har prøvd å søke etter en standardløsning, men det finner jeg ikke. Har noen en god idé til noe som kan passe? Det viktigste er at det ikke ser for jalla ut, resten av båten er ganske ryddig og grei. Så en løsning med en trekloss eller lignende er ikke aktuelt. Enten hvitt eller svart bør det være, hvitt som båten elelr svart som foten på ekkoloddet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 HVilken høyde har det orginale festet, Kanskje andre typer har høyere fester som kan passe ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mastiff Svart 20.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Hm... Det originale festet stikker ikke mange centimeterne under skjermen. Det er en Lowrance E*lite-5x HDI, som dette: Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Den typen ja, er neppe likt på baksida frå andre merker. Eit designfirma kan sikkert lage en plugg og støpe klosse til deg. Da kan du nok velge farge på coat som du ønsker. Eg hadde brukt en trekloss og lagd de skrå vinkler eg ønska, sparkel og sort felglakk. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mastiff Svart 20.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Takk, det var noe sånt broderen også foreslo. Men jeg avskyr å sparkle og lakke... ;) Og jeg vil ha noe som ser veldig originalt ut. Kanskje jeg burde finne noen som har en 3D-printer? Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Kan skjære ut i POM også, eventuelt få et maskineringsverksted til å gjøre det:) http://www.bryne-plast.no/alias.html?id=1054635 Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Syrefast bøyle som går rundt hele loddet bestående av to paralelle rør og monter foten oppned under bøyla. Kan se passe tøft ut på denne båten, og loddet er beskyttet. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Mastiff Svart 21.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 POM så ut som det beste alternativet. Men jeg lurer på om jeg har bedre tid enn jeg trodde. Jeg sjekket sidene til Lowrance i går for å se etter et høyere feste, og der leste jeg om de nye CHIRP-modellene som kommer i starten av juni. Det så ganske stilig ut... Jeg har ennå angrerett på dette ekkoloddet. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 5" Elite CHIRP kommer ikke før til høsten. 7" modellene kommer i mai. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Betyr det at Lowrance lyver på hjemmesiden sin? http://www.lowrance.com/nb-NO/Produkter/Ekkolodd/Elite-5x-CHIRP-nb-no.aspx Elite-5x CHIRP EkkoloddTILGJENGELIGHET DATO: juni 2014 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.