larsen2000 Startet 20.April.2014 Link til dette innlegget Startet 20.April.2014 Byttet plugger på en Mercury EFI 60 og så at det fulgte med litt spon ut på en av pluggene. Det var vanskelig å få skrudd i ny, så tydelig at den gamle var skrudd litt skjevt inn. Kan dette gjenges opp uten å demontere hele motoren? Mtp spon i sylinder etc? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Kjøp deg et sett med løsgjenger hos f.eks Biltema. Klin godt med grease på gjengetappen, så, setter mesteparten av sponet seg i greasen. Skru i løsgjengen, og du har gjenger som er sterkere enn originalen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
John_Kr Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Anbefaler at du hører med fageksperter før du prøver å eksperimentere selv. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
index Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Reparasjon er da ikke eksperimentering! Om man ikke føler seg kompetent til å gjøre jobben selv er selvsagt fagfolk gode å ha. Men metoden er velprøvd og den samme som fagfolkene ville ha valgt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Christensen Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Før jeg ville borra opp og skrudd inn løsgjenger så ville jeg prøvd å renske opp gjengene i det opprinnelige plugghullet med en gjengetapp først! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Sydvesten Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Her har du vel alt fått spon inn i sylinderen, iallefall svært mulig?... kommer litt an på hvordan sylindrene og pluggene er montert selvsagt.. Dermed ville jeg tatt av toppen og montert løsgjenger skikkelig uten å være redd for eventuelt spon i sylinderen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hulda Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Det å sette in 'helicoil' for å reparere gjenger til tennplugger er ikke noe nytt, har vært gjort på VW-motorer siden tidenes morgen. Jeg ville ikke utført jobben uten først å plukke av toppen der gjengene skal renoveres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.