comfortthomas Startet 21.April.2014 Link til dette innlegget Startet 21.April.2014 Det er skjedd noe merkelig med "hempene" i dekksluka på båten. Etter at vi kom hjenm fra Karibia, vil de ikke la seg stramme (skru rundt). De sitter dønn fast, og dermed fungerer de dårlig. A) Noen forslag til hvordan jeg får løsnet dem? (Har forsøkt WD 40 osv). B) Hvor får man kjøpt laget slike? Er gjennomføringen i glasset enkel å håndtere? Vanlig tetting med sica. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Nå aner jeg ikke hvordan båt denne luka sitter i, men er det en "nors/nordisk" båt kan det hende at Ertec har slike lukelåser på lager. www.ertec.no send en mail med bilde å spør om de har. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Du kan jo forsøke å slå ut låsesplinten i overkant av bildet først. Da før du delene som står i press fra hverandre og kan kanskje får skrudd løs den gjengede delen og smurt opp denne med feks syrefri vaselin e.l. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
aileenll Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 har samme på min Facil, med ditto problem. Det sitter en skrue innei hylsa på innsiden. den er skrudd inn i aluminiumsknappen på utsiden. Jeg greide å skru det frahverandre med en sveisetang til å holde knappen, og flat skrutrekker på innsiden. Jeg skal høre med ertec om de kan ha slike på lager, låner bildet ditt! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Samme patent som på lukene til Mamba fra 80 tallet (svensk båt). Fungerer heldigvis godt hos oss enda. Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Har samme problem på mine luke strammere som jeg antar er originalt på Halco De sitter så godt at jeg bøyde selve emne som strammeren sitter i Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
aileenll Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Ertec hadde ikke dette beslaget! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.