Jump to content

Propell med defekt gummiforing, reparere selv?

Pokismot

Recommended Posts

Hei, har en eldre 25hk Tohatsu motor som har en dårlig gummi "foring" på propellen.
Knuste nesten hele båten i et forsøk på en siste tur i sommer, var jo bare gummikuler igjen av foringa, identisk med de som ligger på kunstgrass matter.

Denne burde sikkert vulkanieseres sammen med propell, men dette har jeg ikke noe kunnskap til å gjøre.
Men har tilgang på pom c materiale som jeg tror vil være sterk nok.
Skal dreie dette til, og hive i noe lim av typen .. tec 7?

Det jeg lurer på er om noen har dreiid ny foring til overføringa til propellen , og har peiling på toleranser og lim for å få dette fast som fy.

All info, triks og tips tas imot med stor takk! :)

Mvh. Oskar

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Eldre Påhengs motor, propell problem hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Dette tar meg ikke lange tia
Sitte å vente på at den propellen skal komme i posten har jeg mer vanskligheter med :)

Håpet svar fra noen som kunne annbefale noe lim som holder.
Har tec7 liggende som jeg tenkte å bruke, men om dere har gode erfaringer med noe annet, eller vet om noe bra, så er jeg ikke vansklig å prøve noe nytt der.

Tenkte å bruke H7 h7 pasning.
Men jeg er usikker på om jeg burde la det være noe plass for at limen kan feste seg. Eller slå den på

Redigert av Pokismot (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...