Pokismot Startet 21.April.2014 Link til dette innlegget Startet 21.April.2014 Hei, har en eldre 25hk Tohatsu motor som har en dårlig gummi "foring" på propellen.Knuste nesten hele båten i et forsøk på en siste tur i sommer, var jo bare gummikuler igjen av foringa, identisk med de som ligger på kunstgrass matter.Denne burde sikkert vulkanieseres sammen med propell, men dette har jeg ikke noe kunnskap til å gjøre.Men har tilgang på pom c materiale som jeg tror vil være sterk nok.Skal dreie dette til, og hive i noe lim av typen .. tec 7?Det jeg lurer på er om noen har dreiid ny foring til overføringa til propellen , og har peiling på toleranser og lim for å få dette fast som fy.All info, triks og tips tas imot med stor takk! :)Mvh. OskarModerator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Eldre Påhengs motor, propell problem hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 En ny propell koster ca 8-900 kroner. http://www.eurofritid.no/?PageID=19132 Sitér dette innlegget Link to post
Pokismot Svart 21.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Takk for info! Men det var ikke helt det jeg var ute etter ;) Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Nei det er jo så.. Men timesvis i dreiebenk.. kjøpe lim. finne ut att det ikke funker.. så kjøpe ny propell, det blir dyrt det. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Pokismot Svart 21.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 (redigert) Dette tar meg ikke lange tiaSitte å vente på at den propellen skal komme i posten har jeg mer vanskligheter med :)Håpet svar fra noen som kunne annbefale noe lim som holder.Har tec7 liggende som jeg tenkte å bruke, men om dere har gode erfaringer med noe annet, eller vet om noe bra, så er jeg ikke vansklig å prøve noe nytt der.Tenkte å bruke H7 h7 pasning.Men jeg er usikker på om jeg burde la det være noe plass for at limen kan feste seg. Eller slå den på Redigert 21.April.2014 av Pokismot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Glem det, du vil ikke få noe til å feste. Jeg har jobbet som vulkanisør (fikse ting med gummi og lim) i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Eg veit fleire har gjort tilsvarende med 3-5hk småmotorer. Det kan holde nokre sesonger. Men på 25hk tviler eg. Men det er jo berre å prøve ! Eg ville brukt 2k-epoxy lim. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SeaRaymond Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Hvordan vil du få hubbet 100% sentrert. Litt ubalanse og enden kan bli havarert gir. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Kjøp ny propell! Blir dette skjevt vil du kunne få slitasje i lager på propellaksel og derav mye dyrere reperasjon! Propell har du på dagen tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Pokismot Svart 23.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Takk for svar ! Får kjøre meg en tur til byen og kjøpe ny som dere sier :) -Oskar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.