Jump to content

Brakett for montering av kontrollboks mot midtkonsoll, finnes det?

Smiley

Recommended Posts

Da er det tid for rigging av ny båt igjen, også denne gangen med midtmontert konsoll. Forrige gang satte jeg på en ultraflex universalkontroll for innbygging, men jeg synes ikke denne har fungert optimalt. Den har vært litt tung å håndtere og tenning & dødmansknapp måtte monteres i konsollen.

Jeg vurderer derfor nå å bruke en original Mercury-kontroll, men har ikke sett disse for venstremontering. Alternativet er i såfall å få laget en brakett så man kan bruke en boks for høyremontering. Men.... så slo det meg at jeg kan da umulig være den eneste med denne problemstillingen, og kunne man fått tak i en ferdigprodusert brakette, så ville den normalt være hakket penere enn noe man får til selv. Jeg har dog ikke vært i stand finne noe.

Noen andre som vet om slike braketter finnes??

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Fikk nå beskjed fra forhandler om at alle nyere originale kontrollbokser fra Mercury kan snus, sa da burde det i såfall kunne brukes hos meg også, dog knotete med kabler muligens. Alternativet er å kjøpe en toppmontert kontrollboks, men litt usikker på plassen. Er det neon som har yttermålene på "pyntekassa" på en original Mercury toppmontert? Vurderer også original sidemontert for innfelling som kanskje blir det peneste....

Takk for tipset! Etter å ha målt litt på båten fant jeg ut at et ferdiginstallert bryterpanel umuliggjør pen/hensiktsmessig plassering av toppmontert kontrollboks. Jeg har derfor nå bestilt original sidemontert for innbygging fra USA.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...