Baard Startet 22.April.2014 Link til dette innlegget Startet 22.April.2014 Oljekjøleren min har sprunget lekk, og jeg trenger en ny. Noen som har en anbefaling på hvor jeg kan kjøpe en ny en? Her er bilde av den jeg har: Takker for alle tips! Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Janoho Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 http://www.asap-supplies.com/search/oil+cooler bra firma ! Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Synes jeg ser en Twin Disc hydraulisk gearkasse?? Isåfall bør du være oppmerksom på at du må gå for en kjøler som tåler et oljetrykk på ca. 25 bar! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Baard Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Synes jeg ser en Twin Disc hydraulisk gearkasse?? Isåfall bør du være oppmerksom på at du må gå for en kjøler som tåler et oljetrykk på ca. 25 bar! Bjørn Riktig at det er TwinDisc. Jeg sliter litt med å få fatt i en som er vinklet i enden, og med riktig kapasitet og som ikke koster skjorta, men jeg får fortsette å lete....Da skal jeg ha 25 bar i bakhodet.... Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Jens_P Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 www.progressing.no er forhandler. Men neppe den billigste. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
nordan family 27 Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Kan det med 25 bar stemme? Har samme kasse, og den originale VP kjøleren har kun en liten O ring til tetning. Nå sliter jeg jo litt med det da..... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Har ikke noen anbefaling men vi fikk loddet en oljekjøler i hurtensturten for tre uker siden da den sprang lekk under fisketur. Ny er bestilt men den med lodding får stå så lenge den er tett videre. Den hadde en sprekk i loddinga mellom kjøler og stuss. Vi loddet over på den andre stussen for sikkerhetskyld. Gjort på noen få minutter om man har det man trenger tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Kan det med 25 bar stemme? Har samme kasse, og den originale VP kjøleren har kun en liten O ring til tetning. Nå er det vel slik at trykket varierer noe utifra hvilken Twin Disc kasse du har. Nedenfor er en eldre service manual for TwinDIsc MG 506A http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CFEQFjAD&url=http%3A%2F%2Ffiles.twindisc.it%2Ftdfiles%2Fdisc4%2FMG506A%201015978.pdf&ei=bqBWU-HJDYeBywPK0YGoCg&usg=AFQjCNEZ8g4SX8Jf8vEH9nnbVBBs3n_x0A&bvm=bv.65177938,d.bGQ&cad=rja Dokumentets side 14, table 2-2: Normalt oljetrykk oppgitt til 300 - 320 psi (20.7 - 22.1 bar), men enkelte installasjoner krever boost trykk på 350-370 psi (24.1 - 25.5 bar). Om mulig så sjekk oppgitte data på gearets navneplate ! I dokumentets side 16 beskrives krav til kjøler i table 2-3. Der står faktisk at den bør være trykkprøvet til 1.5 x arbeidstrykk, dvs.hele 445 psi (eller 30.7 bar). Her beskrives også andre krav til kjøleren som bør oppfylles ved evt. nyanskaffelse til MG 506A. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Baard Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Min kasse er en mg502. Jeg skal sjekke dette, men jeg vurderer å lodde kjøleren da den er lekker bare ørlite i innpresset på stussen. Kjøper da en ny i løpet av vinteren....bedre tid til å lete etter en som passer. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
nordan family 27 Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Tror faktisk jeg har en slik liggende. Kjøpte et brukt 502 gir i vinter, og fikk med en kjøler. Kan ta et bilde av den. De jeg bruker i båten er kortere og tykkere. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Ellers så ville det forundre meg om ikke OSCO har noe som passer: http://www.oscomotors.com/catalog/catalog57.asp Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 23.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Tror faktisk jeg har en slik liggende. Kjøpte et brukt 502 gir i vinter, og fikk med en kjøler. Kan ta et bilde av den. De jeg bruker i båten er kortere og tykkere. Det ville vært flott :-) Du kan legge ut i tråden eller sende meg en PM :-) Sitér dette innlegget /Baard Link to post
nordan family 27 Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Denne fulgte med 502 kassen jeg kjøpe i vinter. Tydelig godt brukt, ja. Ser ut til å ha vært rød før den ble pusset på. Bowman selger jo en del som ligner på denne hvor man kan få variable endelokk har jeg sett på nettet idag, så det er vel gode muligheter for å komme i mål Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Denne fulgte med 502 kassen jeg kjøpe i vinter. Tydelig godt brukt, ja. Ser ut til å ha vært rød før den ble pusset på. Bowman selger jo en del som ligner på denne hvor man kan få variable endelokk har jeg sett på nettet idag, så det er vel gode muligheter for å komme i mål Har sendt deg en PM. Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.