jorhan Startet 22.April.2014 Link til dette innlegget Startet 22.April.2014 Hei I vår nye båt så er det montert en Mikuna MY-30 dieselvarmer. Forrige eier har brukt en type lampeolje som drivstoff på denne. Jeg ønsker å gå over til diesel som det skal være. Er det noe jeg må gjøre da? Etter hva jeg vet så er det ikke gjort noe med dieselvaremeren for å kjøre på lampeolje. Kan jeg bare kjøre til det er tomt for lampeolje og så fylle på med diesel? Varmeren er ikke koblet til dieseltank men har egen tank som den henter drivstoff fra. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Hei. Tror ikke du trenger å gjøre noe.... Min heter også Mikuni MY30 og har alltid gått på diesel. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Bøljan Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Du trenger ikke å kjøre tomt for lampeolje, bare å fylle opp med diesel i det du har igjen av lampeolje på tanken til varmeren. Lampeolje er nok brukt fordi det kokser og soter mindre diesel, men diesel gir litt høyere varme energi. Sitér dette innlegget Link to post
jorhan Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Takk for svar. Det var det jeg regna med men greit å sjekke. Helt riktig Viksund Bravo. Den heter Mikuni ja. Får aldri det navnet riktig Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Et lite hint i den forbindelse jeg bruker vanlig diesel..... ikke farget på brenneren og syntes den går greiere med det ....kjører og lampeolje av og til for å rense opp for sot ...Bruker også seperat tank da jeg har bedre kontroll på hva som er i tanken en den som er i hovedtankene .....lut lei av smårusk i filterne som varmeren er veldig følsom for ....Jeg har Eber d4 bare så det er sagt og ...... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
marius Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Har Mikuni MY30 som bare har virket uten noen form for tull, den får farget diesel fra hovedtank. Min erfaring er at det er en utrolig stabil og driftssikker varmer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.