Jump to content

Seiwa Barracuda med BB 50/200 virker kun med low pwr

Newbie99

Recommended Posts

Hei,

Jeg har problemer med et ekkolodd som sitter i båten som jeg nylig har kjøpt.
Kartplotteren finner Blackbox'en av typen BBFF 50/200 men jeg får opp en feilmelding om at loddet ikke finner typen svinger som var montert sammen med resten i sin tid. Dette er en type gjennomgående svinger og jeg hører at det svært sjelden er feil med denne. Når den ikke finner riktig type svinger går loddet over i "Nødmodus" og virker kun med low pwr. Ser bunnen ned til ca 100 meter og svært lite fisk!
Har prøvd å finne svar ved å ringe til Seiwa-forhandlere som har gått igjennom oppsettet på plotteren/loddet og vi har ikke funnet noen feil.
Har også gått over alle ledninger og alle er hele og fine helt ned til svingeren. Var det brudd på ledningen ville den vel ikke funnet svingeren i det hele tatt?
Kan det være så enkelt at noe i svingeren har tatt kvelden og at jeg da bare må kjøpe en ny eller er det andre som har erfaring med samme problem der de har løst det?

Om jeg må skifte svinger, er det mulig å bytte noen innsats i denne slik at jeg slipper å ha båten opp i dokk?

009.jpg

Takknemlig for alle hjelp! :)

Hilsen Dag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...