Jump to content

Hvordan sy småsømmer i kalesje for hånd?


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Når kalesjen begynner å bli gammel, kan det hende at en under ferien må finne frem nål og tråd og sy litt der en søm er røket. Har gjort det noen ganger, med nål og tråd og tang. Men jeg så en gang en "håndsymaskin" som gjorde jobben lettere. Det var ikke rare greiene, så nermest ut som en syl med en trådsnelle på. Så vidt jeg forsto bruken, stakk en gjennom duken, tredde en undertråd under bukten av tråden, og trakk nålen tilbake. Så strammet en begge trådene. Er det noen som har vært borti dette, og som vet om noe slikt er å få tak i?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Du kan jo rusle ned til Jensen Lærhandel i Lillestrøm for kikke på og eventuelt kjøpe en for den nette sum av 145,-.

 

Håndsymaskinen kan beskues her.

 

MvH

Terje N.

<{POST_SNAPBACK}>

Tusen takk for tipset.

 

Da blir det en 2min ekstra kjøretur om Lillestrøm på vei hjem fra jobben i morgen den dag!

 

Dette ser akkurat ut som det jeg tenkte på. Får vel litt råd om bruk også der.

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...