Thhaugland89 Startet 23.April.2014 Link til dette innlegget Startet 23.April.2014 Hei, etter siste turen jeg hadde med min båt har den blit litt tregstartet. Skinner og slipper over så den får kompresjon så durer den på veldig lavt turtall så stopper den. 2 kanskje 3 gangen jeg gjør dette så skyter turtalet rett på topp og motoren fungerer utmerket. Noen tips, den fikk nytt diesel og olje filter rett før den ble sjøsatt og jeg har vel kjørt med den 12 15 timer etter det. Takker for tips , skal snart på laaang ferie. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Har du gløding på den? Kan det være en glødeplugg som har tatt kvelden? Disse er som regel litt tunge å starte, men hvis den har blitt merkbart verre må det jo ha sin årsak.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Diesel248 Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei, om du ikkje har glødepluggar kan du med stor fordel montere det. Aldri bruk startgass, men litt olje eller sigarett kan ein bruke. Er det god tilstrømning frå tank til dieselfilter? Var bort i eit tilfelle der ein måtte pumpe opp trykk med fødepumpa for å lette starten. Dette blei seinare utretta ved å reingjere ei grovsil i fødepumpa. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Thhaugland89 Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 her er bilde av motoren. Det virker som om dieselen renner tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Ein skjønnhet aldeles! :-D Men om dieselen renner tilbake er det nok lekkasje mellom fødepumpe og trykkpumpe, som bør utbedrast. Eit knep i nød er å pumpe opp litt trykk på fødepumpa før ein starta. Men lekkasjen burde utbedrast. Sjekk slangeklemme koblinger og koparskivene på bajonettkoblingane. :-) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
E27 Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Ser du har fått veiledning på dieselsystem og start allerede så den saken er nok under kontroll. Vil nevne noe annet på bilde i #4, selvom det ikke har noe med trådens topic startvansker å gjøre. Ser ut som at tempsensoren står oppe i kjølevann ekspansjonstanken. Men det er ikke varmtvann der oppe uten at tanken er full og etter at termostat har åpnet for sirkulasjon til kjølesløyfen. Temp sensoren skal være skrudd i godset på topplokket. Sitér dette innlegget Link to post
Thhaugland89 Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 OK. Takk for tipsene, jeg byttet ut dieselslangen i dag, får se om det hjelper. Skal se hva jeg får gjort med temp sensoren. Sitér dette innlegget Link to post
Thhaugland89 Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Vet du om glødeplugger fra biltema passer rett i siggarett hullet Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Eg har og temperatur sensoren i toppen på min 2H. Men eg har eit "manuelt" thermometer i ekspansjonstanken der du har din målar. Differansen mellom dei to målarane er under 2 grader ved varm motor. Så det er nok ikkje noko problem så lenge det er kjølevæske i motoren og kjølepumpa virka. Men om noko i kjølekretsen skulle svikte, så er det på toppen ein må måle for å få rett måling. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
index Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Vet du om glødeplugger fra biltema passer rett i siggarett hullet Nei, Biltema har ikke noen som passer. Jeg kjøpte fra Sabb forhandler og betalte snaut 400,- pr stk. Har hørt at flere har laget seg adaptere av de gamle sigrarettholderne for å bruke sammen med Biltema glødeplugger, det burde kunne fungere. Synd jeg kastet mine to sigarettholdere for en ukes tid siden, ellers kunne du ha fått dem;--) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Thhaugland89 Svart 25.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Takk for svar. Jeg bestilte glødeplugger fra sabb i dag. Hvis du ønsker det index så kan du få siggarett holderene mine Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.