Jump to content

Båtplass til 44-fots seilbåt - Oslofjorden

tobixen

Recommended Posts

Hehehe, ja det var det offentlige toalettet ja, ingen går vel inn der frivillig hvis man ikke er utenbys fra humre humre....

Neida slapp av vi har både kjøkken med kaffe servering og toalett inne i bua.

Når vi ser oss rund på fjorden, ser vi vel at valg av navn ikke var veeeldig orginalt, vi er nok ikke de eneste. Det toppet seg vel i Strømstad

forrige sommer da det la seg en lik Saga ved siden av oss med akkurat samme navn. Da følte vi oss orginale da gitt :yesnod: .

Ellers er det nesten enklere, synes jeg å bare gå veien ned til Nesoddbåten når man skal dit enn å gå opp alle trappene til bussholdeplassen. Bare fortsett veien, istedenfor å ta opp trappa. 15-20 minutter å gå.

Ellers er det bare å spørre hvis vi kan opplyse om noe, eller hjelpe til med noe via nettadressen under her.

Jeg fikk høre fra Oksval at de har plass til meg :-) Jeg skal ut og befare plassen i morgen.

Det er noe skremmende å få spørsmål om hvor navigeringsdyktig båten er -

Hihi, tror de færreste båter er navigeringsdyktige ... men velkommen til Oksval :-)

Jepp, buss og trapper ned på vei til Oksval, og Nedre Movei på vei tilbake ser ut til å være en fin kombinasjon. Mulig det er triveligere å prøve å fortsette langs kystlinja (Lagveien? virker noe kaotisk ihht kart?) i stedet for å gå opp til Tangenveien?

Du kan gå kystistien nesten hele veien til ferga. Det skal være sånn nogenlunde skiltet, men du finner nok ikke hele traseen på kartet.

OK, for visse definisjoner av "OK" - jeg har jo reist en del i Russland og Kina og sett en del toaletter av varierende kvalitet der ... alt er relativt ;-)

Hehe, jeg er kanskje herdet etter mange år som badegjest der nede på stranda...men er enig i at det vel ikke er det aller beste...

Når det gjelder toalettet inne i vaktbua var jeg ikke klar over det! Har jo toalett i båten, men har ikke fått lagt inn septiktank ennå, så det ville neppe vært særlig populært å bruke... :giggle:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...