Astor Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 Min Transas AIS har sluttet å sende. Skulle gjerne lånt en installer CD slik at jeg fikk den opp å gå igjen. Er det noen som har en slik liggene til låns? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 hei Astor, skall sjekke om min ligger kvar i båten, eller om jeg har den blandt mine nav. CD du kan også sjekke på Trueheading.se der ligger siste versjon av programvare og manualer se på AIS Ctrx Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirT Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Årsaken kan være dårlig kontakt mot GPS eller VHF antennene. Faller GPS ut slutter den å sende, blir det detektert dårlig forbindelse (høyt SWR) til VHF antennen - slutter den å sende. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Astor Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Den mottar AIS-signaler som vanlig. Det er kun sendingen som uteblir. Gunga; hører fra deg. Tenkte på deg og Framtia. Tror han solgte sin båt. Har montert ny antenne i våres da den gamle knakk julaften i vindværet. Vanskelig å få skjekket SWR da det er f-plugg inn til AISen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Framtia Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 jeg sendte med min CD med båten da jeg byttet, så jeg har ingenting å by på dessverre :-) Regner med du har sjekket at du ikke selv har slått av sendingen (den kan slås av). Trykk/hold på "S" knappen. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Astor Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Har sjekket. Lyser TX timeout. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
LALUNA II Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 See and be seen (696kb) Manuals:AIS CTRX Manual v1.6E (2.48Mb) Other:AIS CTRX FIRMWARE V10.0.13.0.hex (549 kb) (USE "SAVE TARGET AS") PRO AIS SOFTWARE V3.76 (zip, 28 Mb) (USE "SAVE TARGET AS") Conformity declaration EC (50kb) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
GeirT Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Siden TX timeout lyser vil jeg tro du har støy eller miss-tilpassning (høyt SWR) på antenna.. Sjekk manualens side 38. Får du logget deg inn, kan du sjekke for feil iht. skjermbildet vist på side 39. Det er BNC connecor på VHF antenne tilkoplingen. Du får overgangsplugg fra UHFtil BNC bl.a. hos Permo (de har flyttet til Langhus). Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gunga Din Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hei Astor fikk du løst problemet ? Jeg har CD'n og manual her i Tønsberg, drar til Oslo i morrn tidl, hvis du trenger den? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Den hadde jeg trengt. Men jeg får ikke lov enda å farte for mye alene. Må ha med støttekontakt. Hm... Posten? Inge Jensen Hovstien 21 3490 Klokkarstua Legg adressen din ved. Je g er på Hurum i hele morgen og kan forflytte meg der. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.