Jump to content

Evinrude I-Command Instrumenter - Erfaringer

John_Kr

Recommended Posts

Hei

Da har jeg bestilt meg en Nordkapp Enduro 605...

Min leverandør anbefaler analoge instrumenter til båten og argumenterer stort for det, men de sier at LCD instrumentene er svært vanskelig å se i dagslys og sollys og er nesten ubrukelig. Dette kan jeg nesten ikke forstå og tru for jeg har stor tro på at Evinrude greier å lage instrumenter som vises i sol lys, det er sikkert sollys i Canada og USA også....

Jeg har nå hatt Yamaha med LCD instrumenter i 10 år og jeg har bare gode erfaringer med LCD.

Hvilken erfaring har dere med LCD instrumenter og hvilke erfaringer har dere med I-Command instrumentene?

Takker for svaret.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hei, har kompis med I-command i sin båt. Og ja de er meget vanskelig å lese i sollys... Men kun enkelte vinkler på lyset, så han er veldig fornøyd.

Selv liker jeg analoge fordi de er lettere å lese, med en funksjon per klokke, og gitt plassering på hvilken info som vises hvor på dashen. Men så går det i 60kn og da kan du ikke trykke på knapper eller lure på hva som vises.

Jeg oppfatter I command til å være gode nok!

Hei Alfaalfa

Takker for ditt innlegg...

Analog turtall er grei, men å ha et instrument som viser mph og km/t er rett og slett bom og bortkastet, derfor vil jeg ha noe annet. Til nå så har jeg hatt di digitale instrumentene til Yamaha og etter mitt syn så har de vært svært bra. Når jeg nå går over til Evinrude så følger jeg at jeg går mange år tilbake i utvikling på instrument siden. Disse LCD instrumentene er jo bra, her kan du jo endre oppsett og visning etter behov, men så var det å få sett noe i lyset da. Det som er helt sikkert er at jeg ikke skal ha hastighetsmåler som viser mph og km/t...

Oppfatter at Evindrude har en uoversiktlig instrumentjungel.

Foreslått oppsett;

1stk 3,5" for turtall/hastighet (om ikke hastighet på plotter)

2 stk 2" for trim/tank nivå/spenning/fuel flow/engine temp/water press/fuel pressure

Og det ville forundre meg om ikke disse er oppgradert siden 2008 da min kompis fikk sine I-Command mhp kontrast og synlighet i sollys.

Det er jo lurt med alle sidene du kan legge opp og med konfigurasjonsmulighetene med pop-ups etc for å få økt info om motorens tilstand. Så litt fremgang oppfatter jeg at det er ift Yamaha.

Båten ble ferdig konfigurert fra fabrikk med Highline pakke, komplett kalesje, kartplotter, instrumenter og motor kontrollbox osv, jeg har allerede (iht kontrakt) kastet ut kartplotter/ svinger og inn med Garmin 721XS, deretter er det nå satt in en ICOM VHF typen black box (M400BB). Instrumentene er 2 stk 3.5" av analoge typen, de er også på tur ut av båten..., men her er også Leverandøren i møtekommende, jeg får velger her også. :-).

Redigert av John_Kr (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...