AndersH Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 (redigert) Jeg skal montere en radar og dermed trekke en ledning gjennom masta på min 2006 Bavaria 42 Cruiser med Selden rullemast. Jeg har trukket en ledning til en TV-Antenne en gang, men det var en helt annnen båt og mast. Noen som har tips om hvordan jeg trekker ned en slik kabel gjennom masta? Er det tilrettelagt for kabler og mulig å komme til feks der ledningene til dekkslyset går inn? Redigert 24.April.2014 av AndersH (see edit history) Sitér dette innlegget AndersH Klavenes 1375 (selvbyggerbåt) Link to post
Miss Amalie Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Hei! Har trukket kabler i både Bavaria 36 og sist nå i en 46-foter jeg har kjøpt. Rullemast på begge. Gikk ganske greit å henge en øyebolt fra liten sjakkel i en snor som jeg slapp ned i masta. Det første stedet jeg fikk øye på tråden var i åpningen til spinnaker-fallet. Jeg huket tak i tråden her, sikret en sløyfe ut før jeg slapp videre ned til åpningen i bunnen på masta. Antenna skal du vel ha rett over lanterna m/lyskaster? Min står ca. 30 cm. over denne, og under radaren står TV-antenna beskyttet for slag fra genoaen. Du ¨må nok bore hull selv. Trakk deretter gjennom en 4mm nylonline som jeg gjorde så lang at den ble en loop. Radarkabelen er litt tykk, så det er nesten umulig å trekke nedfra og opp. Men fester du ca. en halvmeter teipet sammen med linen går det greit å fire den ned ovenfra. Redigert 24.April.2014 av Miss Amalie (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.