Jump to content

Lufte Hynautic hydraulisk styring (utenbordsmotor)

Spiffster

Recommended Posts

Jeg skal bytte en gummibelg ved skroggjennomføringen for slangene til den hydrauliske styringen. For å få tredd på belgen må hydraulikkslangene kobles fra. Jeg har et par spm.

1. Renner det ut mye hydraulikkolje når jeg kobler ifra på styresylinderen på motoren? Jeg ser for meg å ta en og en slange.

2. Luftes systemet via rattpumpen? Må det luftes dersom det ikke renner ut hydraulikkolje dersom styrepumpen er tett og hindrer at oljen renner ut?

Under forutsetning av at din hydrauliske styring er lignende de jeg har vært borti:

Det er ikke sikkert at det renner ut så mye. Det er ikke trykk her annet en når rattet dreies. Legg en god klut under for å ta i mot søl. Når alt er montert på plass så lufter du via lufteniplene der slangene festes. Få en hjelper til å dreie rattet den ene veien. Da holder du nippelen på trykksiden løs og slipper ut luften (om det er noen). Når rattet så returnerer gjør du det samme på den andre nippelen. Start veldig forsiktig så du slipper oljesprut.

Sånn har i alle fall jeg gjort det, og det funker for meg.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...