Roger og Olina Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Ser bra ut Laluna. Men det er så at en må ringe han i forkant? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Men det noe alvorlig feil når avgiftsfri diesel koster omtrent det samme som vanlig. Imidlertid har det alltid vært slik at folk "skuffer inn" så mye som mulig. Verken på Flekkerøya eller andre steder så gir de ved dørene, selv om folk på denne øya er særdeles hyggelige da. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Ja, det er det virkelig. Anleggsdiesel koster i pr i dag kr 10,25,- Enkelte Marinaer er oppi kr 13,45,- Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 (redigert) Men det noe alvorlig feil når avgiftsfri diesel koster omtrent det samme som vanlig. Imidlertid har det alltid vært slik at folk "skuffer inn" så mye som mulig. Feil er det vel ikke, den nye regjxxxxxxx økte bare avgiften med ei krone inkl. mva. fra nyttår.. Redigert 28.April.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
finnmarken Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Ja, jeg vet at de økte den med 80 øre + mva, men avgiften på vanlig diesel er vel på ca 4,50 + mva. Dermed skulle vel fremdeles "avgiftsfri" diesel kostet ca 3 kroner mindre + mva, eller? Men feil? Vel, man har vel lov til å selge varer for den prisen man vil...... Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Etter ca 500L så har en jo da inntjent det en dieselpumpe og oljefat koster. Så kan en ta med mer fornuftig priset avgiftsfri diesel selv til marinaen. Mindre sjanse for å rote seg bort i marine gassolje også.... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Sydvesten Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Ja, jeg vet at de økte den med 80 øre + mva, men avgiften på vanlig diesel er vel på ca 4,50 + mva. Dermed skulle vel fremdeles "avgiftsfri" diesel kostet ca 3 kroner mindre + mva, eller? Men feil? Vel, man har vel lov til å selge varer for den prisen man vil...... Tja, total avgift på autodiesel er 4.44 per liter pluss mva, og avgiftsfri er 2.44 per liter pluss mva. dermed er det 2 kroner i diff pluss mva. Så det skiller 2,50 netto ut på pumpa med mva.. Det at en sesong åpen stasjon har mer avanse enn en 24/7 åpen stasjon er vel rimelig Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
LALUNA II Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 (redigert) Ser bra ut Laluna. Men det er så at en må ringe han i forkant? Det skulle være Flekkerøya Diesel ....ble noe klabb med padda der Kan være en fordel for han sitter ikke på brygga hele dagen og venter på deg ....men plinger du så blir det som regel noe å få i tanken(e) Redigert 28.April.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ventus Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Noen som vet om Solvik Marina har kvalitet - eller andre anbefalte steder i området? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 noen som vet hvilken kvalitet han selger på flekkerøya Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
LALUNA II Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Mener det var mgo. Kansje Sapp. ser her og kan bekrefte det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
finnmarken Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Tja, total avgift på autodiesel er 4.44 per liter pluss mva, og avgiftsfri er 2.44 per liter pluss mva. dermed er det 2 kroner i diff pluss mva. Så det skiller 2,50 netto ut på pumpa med mva.. Det at en sesong åpen stasjon har mer avanse enn en 24/7 åpen stasjon er vel rimelig Ja OK, da er differansen noe mindre enn jeg trodde. Litt mer avgift på avgiftsfri enn jeg trodde. Ikke lett å bli klok på dette. For en uke siden kjøpte jeg diesel til båten på Esso Havstad i Arendal. Kan legge til at denne Esso-stasjonen også er en vanlig bensinstasjon som følgelig også selger drivstoff til biler. Der betalte jeg 11,99. To dager senere kjøpte jeg diesel til bilen til pumpepris 11,95, men med rabatten betalte jeg vel ikke mer enn 11,20. Jeg fikk altså diesel til bilen 80 øre billigere. Men det er selvsagt noe "muffens" med drivstoffprisene, som f eks det at prisene gjerne kan være over 2 kr billigere mandag morgen sammenliknet med mandag ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 noen som vet hvilken kvalitet han selger på flekkerøya MGO på Flekkerøya bekreftet Sverre på spørsmål i fjor. Jeg har Cummins Common Rail motor og fylte opp fra ca halve tanker. Fikk merkbart mer sot rundt eksosutløpet etter den fyllingen så kommer til å holde meg unna MGO i fremtiden. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sydvesten Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Men det er selvsagt noe "muffens" med drivstoffprisene, som f eks det at prisene gjerne kan være over 2 kr billigere mandag morgen sammenliknet med mandag ettermiddag. Muffens og muffens, den som selger drivstoff bestemmer selv prisen de vil selge det for, så er det opp til kunden å handle eller ikke.. Er det for dyrt så handler en ikke produktet og selgeren kan velge sitte med produktet sitt eller selge det billigere.. Dette er ren markedsøkonomi, slike det skal være.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
finnmarken Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Vel, dette har jo vært oppe til diskusjon flere ganger og flere har også forsøkt å finne ut om dette er så enkelt som du vil ha det til. Det er nok ikke noe jeg har funnet på at dette er "muffens". Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Nå er det vel noen marinaer som lever av å selge bensin/diesel mens mange bensinstasjoner lever av å selge vann til 50 kroner literen samt en pølse til 30. En marina har kanskje en litt kortere sesong og større investeringer når man ser på omsetningen de har så kanskje ikke helt urimelig at marinaer tar en avanse på sitt hovedprodukt, diesel/bensin, mens bensinstasjonene tar avansen på sitt hovedprodukt vann/pølse. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
finnmarken Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Joda, det er flere ting som spiller inn på dette, og det er ikke så veldig attraktivt å starte marina. Det ser vi f eks i Grimstad hvor vi egentlig ikke har en marina. Fiskernes salgslag selger bensin og diesel, men er ingen typisk marina. De har vært dyrest i landet nesten alltid. I tillegg har vi en Charterbåt som heter Bibben som selger diesel. Denne er litt billigere og når den er inne ligger den sentralt plassert rett ved gjestebrygga. Urimelig at de tar avanse? Neida, men priser bestemmes som kjent av tilbud og etterspørsel. Dog er det likevel noe spesielt at avgiftsfri diesel ofte er dyrere enn vanlig autodiesel. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Dog er det likevel noe spesielt at avgiftsfri diesel ofte er dyrere enn vanlig autodiesel. Ja, og det kan du tilskrive Frp, som før valget likte å framstå som båtfolkets sanne venn, og den høye beskytter av avgiftsfri diesel Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
finnmarken Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Ja, det er forsåvidt minst like spesielt at et slikt parti, et parti for "sterkt nedsettelse av skatter og avgifter", er det partiet som setter opp prisen på avgiftsfri diesel med 80 øre + mva. Men de høye prisene skyldes nok likevel først og fremst dårlig konkurranse. Jeg tror nok oljeselskapene også er ganske flinke til å passe på at konkurransen forblir dårlig. F eks så ringte jeg og noen båtvenner til et firma med tankbil for å fylle opp båtene våre sammen. Dette ville de ikke. De henviste til en marina de "samarbeidet" med, dvs at de hadde blitt enige om at tankbilen skulle levere til fyring og marinaen til båter. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Ja, det er forsåvidt minst like spesielt at et slikt parti, et parti for "sterkt nedsettelse av skatter og avgifter", er det partiet som setter opp prisen på avgiftsfri diesel med 80 øre + mva. Det er jo ikke overraskende, alle vet jo at det langt fra teori til praksis... og jeg nekter å tro at det er noen var så dumme at de trodde på løftene fra dette partiet Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
finnmarken Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 For å være litt "fair" så ble vel dette til gjennom en avtale med V, men de tar begjærlig i mot pengene avgiften bringer inn. Tror de også har bruk for pengene. Men nå blir dette fort ulovlig å diskutere. Dessuten mener jeg det blir for lett å skylde på avgifter når drivstoff blir dyrt. Jeg tror vi godt kan snu litt på det å si at jeg på ingen måte har inntrykk av at oljeselskapene tjener så veldig dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Følger dere virkelig så dårlig med at dere tror at Frp har dannet flertallsregjering alene? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Neida, det står å lese i mitt innlegg at dette med avgiftsøkningen kom til med en avtale med V. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Ja, det er forsåvidt minst like spesielt at et slikt parti, et parti for "sterkt nedsettelse av skatter og avgifter", er det partiet som setter opp prisen på avgiftsfri diesel med 80 øre + mva. Til dette partiets forsvar bør det minnes om at de felte en borgerlig regjering, regjeringen Willoch, på en slik avgiftsøkning, og etter det har vi hatt røde, rødgrønne eller gulgrønne regjeringer så noe har de da fått til. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mons Olav Svart 29.April.2014 Link til dette innlegget Svart 29.April.2014 Synes det er helt greit at diesel folket må betale mer,og gjerne endamer for dieselen. Hvorfor skal dere betale mindre en oss som har bensinmotor??? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.