WGM Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 (redigert) Sorry - Kom i skade for å dobbelposte og vet ikke hvordan jeg sletter innlegget. Redigert 24.April.2014 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue Swan Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Givere funker når de er limt fast på innsiden av et stoffet skrog, så da går det sikkert finfint når giveren er plassert utenfor skroget med bunnstoff på også. Dessuten funker giveren uansett bedre med bunnstoff på seg enn med groe og andre vekster. Redigert 24.April.2014 av Swan371 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Men bronse gror vel ikke uansett så... Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Har aldri prøvd i prakis å stoffe men når jeg har montert ekkogivere så er det et felt på undersiden som produsenten av giver sier at ikke skal stoffes. Om denne i tilegg har vanntemp så blir den feil med stoff. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
WGM Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Sorry - Kom i skade for å dobbelposte og vet ikke hvordan jeg sletter innlegget. Ble vist litt borte her, siden innlegget med teksten ble slettet. Men kort gjenfortalt så var giveren/svingeren full av rur som jeg renset bort med Barnacle remower og skrape. Denne er plassert omtrent midt under båten og jeg liker ikke tanken på å dykke ned for å rense denne for rur flere ganger i sommer. Før jeg tenkte meg godt nok om, sprayet jeg den med Jotun Primer med tanke om å gi den et tynt lag med Jotun drevspray. Dette fordi jeg hadde det liggende etter å ha gjort samme behandlingen på baugproppelene med helt utmerket resultat. Ikke et rur i hele fjor sommer ! Har sjekket instruksjonsboken fra Simrad, men her står ingenting om behandling på utsiden av svingeren. Spørsmålet mitt er egentlig om noen har kunnskap eller erfaring med om disse småskjellene forstyrrer signalene ? Videre om det er fornuftig å bruke bunnstoff/drevspray på denne bronsesvingeren (Ser i hvert fall ut som bronse) - eller om dette bare vil gjøre vondt verre ? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei.Det er bare å smøre bunnstoff på bronsegiveren.Det har jeg gjort i mangen år og loddet virker perfekt.Om du skulle få feil på vanntemp.tviler jeg på men om det viser 5 eller 6 grader i vannet spiller vel liten rolle. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
abbor Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Airmar anbefaler bare vannbaserte spesialbunnstoff til sine svingere. Jeg bruker MDR transducer paint. Proffdelen av Simrad (Kongsberggruppen) godkjenner bruk av noen vanlige bunnstoff på sine svingere. Er vel ikke umulig at dette fungerer på Airmar svingere også. http://www.simrad.com/www/01/nokbg0240.nsf/AllWeb/E41103520A769E0AC12575540048CB60?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2014 Takk for linken "abbor" Printet ut dokumentet og sjekket mot boksen med drevspray og dette stemte rimelig bra overens. Så da tok jeg sjansen og sprayet 2-3 tynne lag så får vi se om det funker bra gjennom sommeren - og hvordan det ser ut til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.