Jump to content

Skal bronsegiveren til ekkolodd være ubehandlet ?

WGM

Recommended Posts

Sorry - Kom i skade for å dobbelposte og vet ikke hvordan jeg sletter innlegget.

Ble vist litt borte her, siden innlegget med teksten ble slettet. Men kort gjenfortalt så var giveren/svingeren full av rur som jeg renset bort med Barnacle remower og skrape. Denne er plassert omtrent midt under båten og jeg liker ikke tanken på å dykke ned for å rense denne for rur flere ganger i sommer.

Før jeg tenkte meg godt nok om, sprayet jeg den med Jotun Primer med tanke om å gi den et tynt lag med Jotun drevspray. Dette fordi jeg hadde det liggende etter å ha gjort samme behandlingen på baugproppelene med helt utmerket resultat. Ikke et rur i hele fjor sommer !

Har sjekket instruksjonsboken fra Simrad, men her står ingenting om behandling på utsiden av svingeren.

Spørsmålet mitt er egentlig om noen har kunnskap eller erfaring med om disse småskjellene forstyrrer signalene ?

Videre om det er fornuftig å bruke bunnstoff/drevspray på denne bronsesvingeren (Ser i hvert fall ut som bronse) - eller om dette bare vil gjøre vondt verre ?

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...