c_andersen Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 Hei! Jeg skal selge min Skibsplast 15". Men først må jeg få ordnet litt på motoren og det jeg lurer på om noen har noen gode tips på følgende: 1) Har noen erfaring med å fjerne skjell som vist på bildet nedenfor? Hva er best å bruke uten å skrape av all lakk? 2) Er det noen i Fredrikstad/Sarpsborg området som utfører service på båtmotorer? Båten ligger på Torp og jeg skulle gjerne ha skiftet filter, plugger og generellt sørget for at motoren fungerer fint før jeg selger. 3) Propellen er skadet og skulle ha vært byttet. Er det noen som vet om noen rimelige løsninger som kan fungere bra på denne Yamaha 60 hester? Takk for alle svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 I siste nummer at Båtliv var det testet div midler for å fjerne skjell. De er syrebaserte, og løser opp skjellene. Saltsyre kan også brukes, med da viktig med god beskyttelse og mye vann etterpå for å skylle bort syren. Skal dog bemerks at aluminium ikke er altfor motstandsdyktig mot syre, så forsiktig... TA Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.