Engelbert Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 Jeg har problem med dieselsystemet på en VP D6. Etter å ha byttet drivstoffilter er jo systemet tømt for diesel. For å starte igjen må man bruke den manuelle pumpen ved finfilteret for å lufte systemet. Det synes imidlertid som om den manuelle pumpen ikke virker og dermed klarer å fylle systemet igjen med diesel. Er det noen som har erfart at disse pumpene går i stykker? Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Slå på den når du pumper til du kjenner den begynner å ta.(blir tyngre). Vist ikkje dette hjelper prøver du å ta av dieselslangen som går inn på finfiltere fra grovfilteret, pumper den lett og fint nå er det vakuum fra tanken. Vist du har bavaria så må tenningen stå på da denne har elektronisk stengeventil påmontert før grovfilteret på diesel. Vist pumpen henger nede etter eit par pump har du problemer med dieseldyr i tanken(så store at dem ikkje kommer seg frem til filterene). Fungere ingen av disse metodene er pumpen defekt Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Dette kan vel også skyldes luftlekkasje en eller annen plass mellom dieseltank og pumpen? Typisk vil vel være i forfilter, eller i koblingene til denne. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Engelbert Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Det var pumpen som hadde hengt seg opp. Den er enkel å skifte hvis det er nødvendig. Jeg trengte derimot bare å banke hard noen ganger - da begynte pumpen å suge igjen. Visstnok et kjent D-motor problem. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Dersom det kjennes svært lett å pumpe for hånd, kan du dreie motoren et halvt tørn. Dersom pumpen da virker tyngre, burde det bare å være å pumpe i vei. Du skal liksom kjenne at det er motstand når du pumper. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Joda3300 Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Dersom det kjennes svært lett å pumpe for hånd, kan du dreie motoren et halvt tørn. Dersom pumpen da virker tyngre, burde det bare å være å pumpe i vei. Du skal liksom kjenne at det er motstand når du pumper. Dette er ikkje heilt riktig, dette gjelder på dei gamle motorene med fødepumpe på kammen da du kan da vera uheldig med å få lite "tak" med pumpa da den står på ein kamknast. På D-serien er det membranpumpe som skal fungere uansett da denne ikkje er i kontakt med motoren uten om at den henger på sida med 2 skruer og eit filter under seg ;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
NAL Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Du har selvsagt åpnet ventilen der luft og senere diesel skal ut? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.