Jens_P Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Har du egen generator om bord så blir det som å ha skilletrafo korrosjonsmessig. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
aanton Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Takk for svar Ser noen grusomme tærings bilder her og det må jo være noe helt annet, Det jeg kjenner som jeg nå tror er spennings forskjell på jord og det blir borte når jeg får båten på vannet Hadde det hvert noe annet for dette er ikke først året jeg kjenner dette så hadde jo all sinken hvert borte noe den ikke er sån halvveis bare Men igjen takk Mvh Aanton Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Dette fenomenet har jeg ikke tatt ut av det blå. Jeg har selv målt 60volt mellom drev og "tørt" betongulv. Akkurat i denne situasjonen var jordlederen borte i skjøteledningen. Men ellers var alt ok. Jeg mener da båten. Ofte er det rusk på linja hos e.verket. Men det er ikke for oss å gjøre noe med. Jeg jobber for tiden på et Tavleverksted , og i "testbenken" har vi målt 100v forskjell mellom sluk i gulvet, og kapslingen eller jordskinna i skapet. Da har man egentlig ikke lyst til å stå der.. Men "ingenting " er galt. 5 elektrikere diskuterer opp og ned men finner ikke feil. Vi blir alle lurt av Skilletrafoer, eller andre transformatorer lokalt eller eksternt i bygget. Men det er altså forskjellige jordpotensiale. Jeg er ikke professor på området men godtar at det bare er sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Det jeg kjenner som jeg nå tror er spennings forskjell på jord og det blir borte når jeg får båten på vannet Hadde det hvert noe annet for dette er ikke først året jeg kjenner dette så hadde jo all sinken hvert borte noe den ikke er sån halvveis bare Er landstroemledningen din plugget inn i samme kontakten naar baaten ligger paa vannet og naar baaten staar paa land ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.