Alfonzo Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 (redigert) Fender listen fikk en litt for hard trykk ved en anledning,som da førte til sprekker i glassfiberkanten over fenderlisten. Så va gjør jeg med dette? Er det bare å slipe ned og sparkle med glassfiber sparkel? eller må det polyester og duk til her? Bilde kommer. Redigert 24.April.2014 av matros72 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Sitér dette innlegget Link to post
snekko880 Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Tror definitivt jeg vill gått for polyester og duk her, dette er mer en bare en overflatesprekk i gelcoaten/topcoaten. Kommer du til fra undersiden? Dersom det ikke er noe bruddanvisning på undersiden kan det være du er heldig og bare kan sparkle med langtrådet glassfibersparkel.. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Er det bildet som lyver, eller har du sprekk i skrogsiden også? Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Knude Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Det ser ut som dette er en skade som du også ser på baksiden. Om mulig må det slipes på baksiden og legges glassfibermatte i en 2-3 lag. Så må det slipes ut på ytterside og støpe litt der også. Så kan det sparkles- coates og pusses på fremsiden. Sjekk litt på denne siden:https://baatplassen.no/i/topic/107508-bygge-47-fot-trawler-yacht-fra-cd-til-ferdig-baat/page-12 Redigert 24.April.2014 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Alfonzo Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Bilde lyver nok med den stripen på skrogsiden ja.Det er bare skittent vann som renner. Men ja,jeg kommer til på undersiden fra inne i båten.Der har jeg faktisk ikke sjekket enda,men det skal gjøres. Men vist det viser seg at det ikke er skade på undersiden,og jeg sliper ned skaden for så å legge på glassfiber sparkel,vil dette bli holdbart? eller sprekker dette opp igjen for et godt ord? Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Den ser såpass kraftig ut den skaden og dette er en plass som kan belastes med fottrinn så jeg ville fulgt knude og snekko880 sine råd :-) Der er svært sjeldent at det finnes snarveier... gjør det ordentlig med en gang, du må nok inn med duk... Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Alfonzo Svart 25.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 akkurat. Hadde håpet jeg skulle slippe det,men får vel bare handle duk og polyester da. Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Om du legger ut biler underveis i arbeidet du gjør, får du nok mange gode råd og tips under hele prossesen også, så er iallefall internkontrollen på plass Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.