Lenasmartin20 Startet 25.April.2014 Link til dette innlegget Startet 25.April.2014 Hei, noen som vet om det er mye hokus pokus å bytte fra aq130 til aq 140, står aq 130 i dracon med 270 drev! Mye pes, eller bare smokk inn? Formening om eventuell endring av propell? Har vel 14x13 i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Det er et valg ikke jeg ville gjort i allefall. 140 motoren gikk ut i 79 og begynner å bli lei å skaffe deler til. Ikke yter den noe særlig mer heller. Er oppgitt til 125 hk når den var ny. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Lenasmartin20 Svart 25.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 Takk for inlegg, nå har det seg sånn at min aq 130 er kaputt og jeg er på leit etter en billig motor, helst å putte rett inn, og kan muligens skaffe en billig aq 140. Vet noen om det er mye plunder å bytte? mvh martin Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 (redigert) Hei. Vist du gir meg litt tid så kan jeg ta bildet av min 140 og mitt drev. Det er framontert. Tror det er 270 jeg har. Da kan du se om det er likt. Evt. Kan vi ta noen mål på bolter etc. Redigert 25.April.2014 av AQ140A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 (redigert) Går så og si rett inn. Du må dog støpe fester for føtter. AQ 130 henger i kåpen, mens AQ140 har føtter fremme. Antakelig er clutchuset forskjellig, så sørg for å få med det kjøper du en motor. Ellers rett frem. Orker ikke slå opp, men AQ140/145 var nok med til midt 80-tall hvertfall. Derimot gikk nok AQ 130 ut på slutten av 70-tallet Redigert 25.April.2014 av Jori (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 På 140 så henger den på kåpen akter. Så er det 2 stk. Labber fremme på hver side. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.April.2014 Link til dette innlegget Svart 25.April.2014 (redigert) Antakelig er clutchuset forskjellig, så sørg for å få med det kjøper du en motor. Ellers rett frem. Det høres veldig riktig ut, AQ130 er en B20, mens AQ140 er en B21, og førstnevnte kom med M40 kasse, men de senere rødblokk motorene hadde M46/M47 osv kasser med en helt annen innfestning, B20'en var jo rettstilt, og de nyere motorene skråstilt. Det samme gjelder da for Penta motorene, svinghjulskåpene passer ikke om hverandre. B21 var i produksjon minst frem til 83/84, men hos Penta avdelingen var siste året 1979, etter dette tok B23 over. Forøvrig er det så rett frem som det kan få blitt å bytte fra AQ130 til AQ140, men noe forskjeller er det. Redigert 25.April.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Tror du også må bytte eksosrøret mellom motor og drev, jeg har et slikt for salg her: http://www.kvikksalg.no/kategori/359/B%C3%A5tutstyr-og-tilbeh%C3%B8r/annonser/1395/Diverse-b%C3%A5tdeler-selges-Volvo-Penta,-FM-mm.html . Har også en svinghjulskåpe til b21/23 som ikke er annonsert der. :) Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.