Jump to content

Dynastarter som nesten ikke drar - feilsøking

Sveinove

Recommended Posts

Dynastarteren min har fått nye lager. Etter en tur i slatvann, ble lagrene dprlgi etter en sesong og den bråkmet.
Dynastarteren virket bra før jeg demonterte den.

Nå har jeg satt den sammen igjen. Når jeg snurrer på reimhjulet, så høres det som bråket er borte.

Alle ledningene er koplet på riktig skrue, brøstene er som nye og sitter som de skal.

Men når jeg setter på strøm for å teste dynastarteren, går hjulet bare så vidt rundt. Jeg kan stoppe det med fingeren - null motstand.

Noen som har noen ide om hva som kan være feil?

Legger ved et bilde - for å teste dynastarteren så kopler jeg som vist (sort på 30 helt til venstre og rød på D+ helttil høyre)?

https://baatplassen.no/bildearkiv/39/39907/dynastarter_bilde.jpg

D- er vel den skruen som står i gods, det skal vera riktig.

Såvidt eg husker so skal den bakplaten, med børsteholderne gå på plass i kun ein posisjon - hvis den har rotert ifra utgangspunktet, er det katastrofalt.

Men alle ledninger inni der må vera ordentlig fast, og børstene skal gli lett i holderne for at dette skal virka godt. Ein børste som er "ikkje heilt med" svekker saken til nesten ingenting

forresten, eg tar dette bildet faram so det viser her

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...