Sveinove Startet 26.April.2014 Del på Facebook Startet 26.April.2014 Dynastarteren min har fått nye lager. Etter en tur i slatvann, ble lagrene dprlgi etter en sesong og den bråkmet.Dynastarteren virket bra før jeg demonterte den.Nå har jeg satt den sammen igjen. Når jeg snurrer på reimhjulet, så høres det som bråket er borte.Alle ledningene er koplet på riktig skrue, brøstene er som nye og sitter som de skal. Men når jeg setter på strøm for å teste dynastarteren, går hjulet bare så vidt rundt. Jeg kan stoppe det med fingeren - null motstand.Noen som har noen ide om hva som kan være feil?Legger ved et bilde - for å teste dynastarteren så kopler jeg som vist (sort på 30 helt til venstre og rød på D+ helttil høyre)? https://baatplassen.no/bildearkiv/39/39907/dynastarter_bilde.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 26.April.2014 Del på Facebook Svart 26.April.2014 Ein ting som er feil her, er tilkoblingen. 30 er ein pluss, og når du ogso har ein D+, er denne 30-skruen starteren sin +, og skal ha rød ledning. Den svarte skal til gods. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Sveinove Svart 26.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2014 Hvis jeg tar den rød på 30 og den sorte på D-, går den sakte rundt. Må jeg ha den sorte på gods (motoren)? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 26.April.2014 Del på Facebook Svart 26.April.2014 D- er vel den skruen som står i gods, det skal vera riktig. Såvidt eg husker so skal den bakplaten, med børsteholderne gå på plass i kun ein posisjon - hvis den har rotert ifra utgangspunktet, er det katastrofalt. Men alle ledninger inni der må vera ordentlig fast, og børstene skal gli lett i holderne for at dette skal virka godt. Ein børste som er "ikkje heilt med" svekker saken til nesten ingenting forresten, eg tar dette bildet faram so det viser her Sitér dette innlegget Link to post
Victoria1 Svart 26.April.2014 Del på Facebook Svart 26.April.2014 D- på dynastarter skal til gods på regulator. Mener og huske D- er avskilt fra starer delen. B30 til + på batteriet og batteri - til gods på dynastarter. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinove Svart 26.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2014 Takker og bukker. Skal ta en ekstra titt på børstene i morra, jeg mener at jeg har sørget for at de fungerer godt. Så hvis de er noen som har andre innspill, er jeg takknemlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.