Jump to content

Antiskli tape, fungerer det ?


RLWI

Recommended Posts

Hei.

 

Etter og ha montert kallesjen på den nye daycruiseren kommer den ene bøylen litt i vegen for stigtrinnet opp til dollbord når kallesjen er i bruk. Dette medfører at en setter foten litt ut på rekka der det er en glatt overflate, noe som blir meget glatt når det er vått.

 

Jeg tenkte derfor og tape noe oppe på rekken som skaper mere friksjon og som hindrer foten og skli på rekka. I denne forbindelse ser jeg at det selges antiskli tape i forskjellige bredder og lurer på følgende:

 

 

Er det noen som har erfaring med disse antiskli tapene eller lignende produkter ? tenker da på nytten og holdbarheten til disse produktene. Ønsker ikke og kjøpe en rull og tape på rekken hvis dette produktet ikke er brukendes ?

 

 

Takker på forhånd for alle svar.

 

 

 

mvh

RLWI

Link to post
Share on other sites

Joda, det fungerer!

 

Bilde

 

P.g.a. at jeg bruker båten hele året - også vinterstid - var jeg nødt for å prøve dette, skulle jeg unngå og kjenne på vinter-badetemperaturen i Kjøkøysundet!!! Dessuten er det, ved lavvann, et stort hopp ned fra brygga til fordekket.

 

Kjøpte i første omgang en rimelig 5cm bred tape på Biltema og klistret i vei, helt fremme i baugen og litt innover på fordekket. Hadde ikke noe særlig tro på det, spesiellt siden den første snøen alt hadde lagt seg. Kaldt og fuktig fordekk.

 

Fremdeles, den dag i dag sitter mesteparten av tapen med full friksjon i overflaten. Ville tro at hvis du rengjør og avfetter godt, før du monterer, så sitter det meget bra. Spesiellt på glassfiber.

 

Mitt løsnet litt enkelte steder p.g.a. at malingen på fordekket slapp........ :o/

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kjøpe en av Biltemas antiskli i 5cm bredde. Dette har vært i bruk i 2-3 sesonger nå og henger like fint tross vær og vind. Jeg har hvit type på hvitt skrogparti, tapen blir litt skitten etterhvert men lar seg utbedre betraktelig med grånnsåpe. Sort tape hadde dominert altfor mye i synet utifra hvor den er brukt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt en type som ser ut som svart sandpapir. Jeg har brukt den innendørs, og det funker fint. Det er en liten vinkel på dørken opp mot byssa (ligger an mot skroget) Et par striper der har reddet mange middager. Ulempen med den jeg har er at den ikke holder evig. Sandpapiret ble slitt av etter ett års tid, men da var båten i kontinuerlig bruk, så det er kanskje ikke så galt. Var ikke verre enn å rive av å sette på en ny.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Disse antisklitapene er ikke akkurat pene å se til (min mening) Går du til en VVS forhandler har de ofte et gjennomsiktig belegg som brukes som permanent antisklibelegg i badekar. .......................

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Takker for alle svarene som kom inn. Det ser jo positivt ut med henblikk til at tapen gjør nytten. Når det ikke ser så pent ut som noen skriver får en kanskje prøve og holde seg til samme fargen som skroget/rekka (hvit), går da ut i fra at det ikke stikker seg sånn ut.

 

Prøvde og gå inn på biltema.no og skulle bestille tapen + en del små ting men fant ikke noen måte en kunne bestille over nettet. Mener at en kunne gjøre dette før. Kan en fortsatt bestille over nett hos Biltema eller er dette tatt bort?

 

 

RLWI

Link to post
Share on other sites

Prøvde og gå inn på biltema.no og skulle bestille tapen + en del små ting men fant ikke noen måte en kunne bestille over nettet. Mener at en kunne gjøre dette før. Kan en fortsatt bestille over nett hos Biltema eller er dette tatt bort?

Biltema har ikke nettbutikk, men de jobber visst med å få laget det. (Leste det på deres nettsider for en stund siden).

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...