Jump to content

Spleiselag teak-vinyl innvendig dørk??


JohanPaaSnippen

Recommended Posts

Hei,

 

Skal bestille dette via USA

Litt mer info her : Klikk her

 

Den virkelige farge kommer ikke helt fram. Sitter med en vareprøve som er lysere med en varm glød.

Jeg bretter det fint rundt en 90 graders kant utvendig.

 

Det er 1,83 meter bredt og klippes i hele fot.(ca 0,33cm).

 

Rull på 18meter veier ca 125kg og koster ca usd 1300.-

 

Til min Maxi-77 trenger jeg bare halve bredden med lengde ca 5-6 meter.

 

Skal vi fordele frakt og mva ved at flere kjøper??

 

Jeg regner med å bestille ca 15 juni.

 

Varen fordeles i nærhet av Oslo ved ankomst.

 

mvh johan

Redigert av JohanPaaSnippen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette var dyre greier. Med moms og frakt fort 1000 kroner meteren. Er det noen spesiell grunn til at du må ha akkurat dette vinylbelegget? Kan du ikke bare legge akkurat maken laminat dørkeplater? Slik er det gjort i de seilbåtene jeg har vært inne i. Og det blir jo veldig mye penere. Vinylen krever et absolutt jevnt underlag for å bli pent. Og selv da er det jo fortsatt bare vinylbelegg.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Dette var dyre greier. Med moms og frakt fort 1000 kroner meteren. Er det noen spesiell grunn til at du må ha akkurat dette vinylbelegget?  Kan du ikke bare legge akkurat maken laminat dørkeplater? Slik er det gjort i de seilbåtene jeg har vært inne i. Og det blir jo veldig mye penere.  Vinylen krever et absolutt jevnt underlag for å bli pent. Og selv da er det jo fortsatt bare vinylbelegg.

 

Lotus

<{POST_SNAPBACK}>

hei, hvis det blir SÅ dyrt fordelt på x-antall interesserte må det vurderes.

 

Imidlertid har jeg ikke en rett flate på dørken, derfor tenker jeg vinyl.

 

Har ikke funnet noe tilsvarende ennu.

 

mvh johan

Link to post
Share on other sites

Ikke mange salonger i seilbåter har en rett dørk i utgangspunktet. Derfor lages det et rammeverk av lister. Så legges plater oppå dette. Er det mye buer, brukes flere plater. Det buer jo gjerne oppover, så platene kommer kant-i-kant uansett. Så skal man jo ha tilgang til kjølbolter og ting og tang. Greit med ei plate som kan løftes opp da.

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis jeg retter av dørken i Maxi-77, går det ca 5cm bort i høyden og da stanger jeg i taket (nesten).

Du ofrer bare 2-3 cm. Så legger du på en smal midtplate horisontalt i dørken. Hvor brei den blir, avhenger av hvor mye du ofret i utgangspunktet. Så legger du på sideplater på hver side. Disse skrår nå noe, men det ville jo belegget også ha gjort. Selve dørkeplatene kan godt være bare 12mm. Det blir ikke noen store spenn her.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Du ofrer bare 2-3 cm.  Så legger du på en smal midtplate horisontalt i dørken. Hvor brei den blir, avhenger av hvor mye du ofret i utgangspunktet.  Så legger du på sideplater på hver side. Disse skrår nå noe, men det ville jo belegget også ha gjort. Selve dørkeplatene kan godt være bare 12mm. Det blir ikke noen store spenn her.

 

Lotus

<{POST_SNAPBACK}>

Smart, da blir det vel noe slikt jeg går videre med.

 

Takk for råd.

 

mvh johan

Link to post
Share on other sites

Du kan bruke baderomsbelegg med samme farge/mønster. Dette kan du forme med varmepistol i hjørner o.l. Ca 250,- pr kvadratmeter kosta det hos fargehandelen eg brukar. Det var riktignok med svarte nater, men fint var det i hvertfall. :yesnod:

 

Eg skal legge det i min båt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...