Cato S Startet 26.April.2014 Link til dette innlegget Startet 26.April.2014 Hei. Er helt ny på dette og har lest en del på forumet ang å male båt. Jeg har en liten plast båt som jeg vil male. Har pusset den ned og vasket den med lynol. Har videre grunnet den med jotamastic 87 grey 2-komp med herder. To strøk. Jeg har skaffet meg en 4 liter jotun hardtop as med 1 liter herder som jeg skal male med. Det jeg lurer på e om jeg trenger to strøk eller om den dekker nok med ett strøk...og jeg skal male med en fin rulle. Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Her er et bilde av båten Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Vet ikke hvor stor båten er, men vil tro du ikke trenger 5 liter maling på ett strøk? Bland sammen halvparten, så ser du om det dekker med ett strøk. Hvis ikke du blir fornøyd tar du ett strøk til. Vil nok anbefale 2 strøk når du først har tatt på deg såpass mye arbeid allerede Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Når vi maler med samme malingen ombord her jeg jobber så trengs det det to strøk. Ellers vil det skinne gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Ok. Greit å vite. Så jeg ikke blander alt på en gang. Da tar jeg det i to omganger. Legger ut bilde når jeg er ferdig Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Alternativt kan du jo begynne med å male båten utvendig over vannlinja, ta innvendig over dørk. Så ser du om rekker med maling. Trenger du mer enn 2,5 liter, ville jeg vurdert å male dørken grå. Veldig greit mtp skitne sko, fiskeslo etc. Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Har akkurat malt ett strøk med hardtop as. Men må ha et strøk til ser jeg. Båten ble veldig hvit. :) men har ikke noe andre farger. Dette er noe jeg har fått av en leverandør. Så kunne ikke velge i farger. Lurer på om jeg skal male den ferdig og ta to strøk med jotamastic 87 grey i dørken der vi har beina Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 AMT leverer sine båter med grå dørk. Egentlig ufattelig at ikke flere følger etter. Håpløst å holde en hvit dørk hvit hvis en ikke er forberedt på å skure med Jif både titt og ofte. Tenk bare på en tur opp og ned fra svarte traktordekk som mye benyttes som bryggefendere. Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Akkurat ferdig med siste strøket. Hjelpes så blankt det blir. Det e helt hvitt og sinnsykt blankt. Det e sikkert ikke så gale å holde rent, det blir jo ganske glatt. Ska ta et bilde i morgen når det e tørket. Så nå gjenstår det bunnsmøring og en mørk blå stripe oppe på kanten. Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Cato S Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Her er noen bilder av båten. Skal bunnsmøres i morgen og deretter en svart stripe langs kanten oppe. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.