Biam1 Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 Hei, noen som har erfaring med liten motor i Nidelv 26? Er det helt håpløst med en Volvo penta MD 30 65 hk? Kommer selvfølgelig avhengig av bruk og farts ønske det skjønner jeg ;) Er tenkt mest til dags/weekend turer i nærområdet i Arendals skjærgården... Noen som har noen synspunktet og hvordan er den motoren? Ok motor? Mvh For tiden båtløs... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 (redigert) Dette vil jeg ikke anbefale! Har selv hatt Nidelv 26 med 94 hk Volvo. Den trengte det! Da kan du marsje på 10-12 knop, som passer skroget bra. Den minste motor jeg har erfart er Yanmar 77 hk. Etter mitt syn er det også for lite. Så et annet forhold: Om noen år skal du selge den igjen....og da blir den tungsolgt grunnet samme usikkerhet du har nå. :-) Interessert i mer info om livet med en Nidelv 26? Sjekk websiden vår - www.froystad.org Redigert 27.April.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Øya Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Har ikke hatt Nidelv 26 men har skjønt på folk som har at man nok bør opp i 94 hesteren Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Øya Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Har ikke hatt Nidelv 26 men har skjønt på folk som har at man nok bør opp i 94 hesteren Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bergen dørk Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Ser nå hvilken båt du vurderer. Se på denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47821730 - tilsvarende årsmodell, men ny kartplotter og kalesje. Det er verdt nesten 25 000 kr + at du får den vanligste motoren på disse årsmodellene, som er på 86 hk. I 1987 kom motoren på 94 hk som tok over for denne. Noe av det verste å angre på og dyreste å gjøre noe med, er for svak motor. Lykke til! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Biam1 Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Bergen dørk. Takk for fornuftige betraktninger! Er også stor forskjell på å kunne marsje på 10 knop kontra maks fart 10 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.