Jump to content

Akselgjennomføring, vann eller oljesmurt?

tombok

Recommended Posts

Hei.

Jeg trenger litt hjelp og råd ang gjennomføringen for propellakslingen i båten min. -Det sitter en liten plastbeholder et stykke over akslingen med slange ned til en nippel i fòringen.

Jeg gikk ut fra at dette var vannsmurt og hadde litt vann i beholderen da båten sto på land. Dette dryppet saakte ut på utsiden av skroget.

Har kjørt en del for motor i dag, og det virker som om den lille tanken fyller seg sakte men sikkert når motoren er i bruk.

For å gjøre forvirringen komplett sier selger at den lille tanken skal fylles med olje. -Jeg tenker jo da at siden det ser ut til at det kommer inn i tanken når motoren går (så også litt søl innvendig), så må det kanskje være bedre å ikke ha på olje før dette er tett?

Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peiling på dette, men legger ved et bilde av sakene...

bilde

Om det er beholderen som er i to grå klammer du mener, så er den til og ha olje i.

En som er "vannsmurt" ofte kalt Volvokondom har ingen andre deler på seg,her må man bare passe på å få ut lufta av pakkboksen når man har sjøsatt.

Ta en titt på siden til Sleipner.no så finner du nok en som er veldig lik vil jeg tro.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...