tombok Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 Hei. Jeg trenger litt hjelp og råd ang gjennomføringen for propellakslingen i båten min. -Det sitter en liten plastbeholder et stykke over akslingen med slange ned til en nippel i fòringen. Jeg gikk ut fra at dette var vannsmurt og hadde litt vann i beholderen da båten sto på land. Dette dryppet saakte ut på utsiden av skroget. Har kjørt en del for motor i dag, og det virker som om den lille tanken fyller seg sakte men sikkert når motoren er i bruk. For å gjøre forvirringen komplett sier selger at den lille tanken skal fylles med olje. -Jeg tenker jo da at siden det ser ut til at det kommer inn i tanken når motoren går (så også litt søl innvendig), så må det kanskje være bedre å ikke ha på olje før dette er tett? Som dere sikkert skjønner har jeg ikke peiling på dette, men legger ved et bilde av sakene... Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Om det er beholderen som er i to grå klammer du mener, så er den til og ha olje i. En som er "vannsmurt" ofte kalt Volvokondom har ingen andre deler på seg,her må man bare passe på å få ut lufta av pakkboksen når man har sjøsatt. Ta en titt på siden til Sleipner.no så finner du nok en som er veldig lik vil jeg tro. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Terje_F Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hvis det drypper på utsiden så er det kanskje på tide å bytte simmeringer i pakkboksen. Jeg har oljesmurt pakkboks slik som du og det lakk olje ut av propellhylsa. Har nå tatt ut pakkboksen og må bytte simmeringer. Vannsmurte pakkbokser med slange får vel vann fra motorkjøling eller gearkassekjøler og ikke fra beholder. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Takk for hjelpen. Da har jeg i litt olje i dunken og ser hva som skjer når motoren får gått litt. Håper jeg ikke må ta opp båten bare for en sånn liten simring, men at det kan taes til høsten Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hvis den er litt rom kan det være en ide å bruke litt tykk olje for eksempel gearolje. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Jeg brukte 5-30 på min med tilsvarende pakkboks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.