Jump to content

Hva slags diesel har de på pumpen i Åsgårdstrand og hvilken pris?

Lars H.

Recommended Posts

Det begynner å bli tid for å fylle opp tankene på vår Saga 27. De seneste fyllingen har vi tatt i Sætre der også redningsskøyta fyller, så jeg regner med at kvaliteten er bra der. Men kommende helg er det mulig vi kommer til å tilbringe i Åsgårdstrand der jeg har forstått at det også er mulig å fylle diesel. Men er det noen som vet hva de leverer der? Er det marine gassolje (MGO) eller EN590 Autodiesel? Og hva er literprisen der nå?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Etter at Halvorshavn la inn årene er det vel bare lekteren i Fredrikstad som selger MGO i Oslofjorden? Du får nok det samme i Åsgaardsstrand som du får hos Bendik på Sætre, nemlig anlegsdiesel/fyringsolje som er det mest vanlige på marinaer.

Sist vi fyllte der i Åsgaardstrand var de av de dyreste i fjorden. det var vel og merke noen år siden nå.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takk for info. Horten indre havn, marinan er jo også et alternativ med bra diesel. Fylte mye der da vi ofte dro over fjorden til Kommersøya. Og det ligger jo ikke så langt fra ruten til Åsgårdstrand.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du får bra vare også i Fuglevik Båthavn rett Syd for Moss. Mener vi betalte 11,58 for noen dager siden.

Det er her du kan være sikker ! Per Urstad tuller ikke med hva han har i tanken, samt at det filtreres optimalt ! Det er jo her R/S Sundt fyller, Lars... Jeg fyller kun her og på Herføl. 11.65 kostet det i dag på Fuglevik.

• 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...