philip johnsen Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 hei ståt litt mellom barken og veden her!!! har en hanto 24 med den perkins 4.108 motor i som begynner o g bli litt sliten så da lurer jeg på og bytte til en ny motor eller få tak i en lik den jeg har. er veldig fornøyd med den jag har bortsett fra at jeg syntes den bråker mye på høy hastighet har litt hard gange. så har lirt litt på en tdme 458 58hk. eller en nanni av om trent samme type. noen som har noen tips??? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Er også litt spent på tdme motorene, dette er vel kinamotorer. 62 laken er jo ikke akkurat supermye for en splitter ny diesel. Usikker på om dette er med girkasse? Ser girkassene blir spesififsert separat på prislisten, mens spec på motor er med girkasse. For å si det slik er prisen rundt 20-30-40 under tilsvarende japanske motorer og det synes jeg er for lite diff. Kanskje du også kan ta med lombardini i vurderingen? De leverer rimelige dieseler. Ellers er det også endel rimelig kubota-motorer ute på markedet, blant annet fra beta marine. Da mener jeg prisen ligger på rundt 100.000 for en 50-60hk med girkasse. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg sendt rundt en mail med all tenkelig info om din båt og fått en pris på nyinstallasjon fra følgende merker: craftsman marine nanni diesel beta marine volvo penta vetus lombardini 50-80hk (eller deromkring) Tipper at skal du betale noen for å overhale perkinsen havner du sikkert opp på enorme beløp, ikke engang sikkert at det er noe vits, og da må du stole på at verkstedet skjønner dette og setter på bremsene _før_ start. Selv hadde jeg nok fått tilbud på de forskjellige, tatt et valg og begynt å spare penger mens jeg 'brukte opp' perkinsen. Det er ikke engang sikkert at den ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.